Az „okos” kapucsengőprojekt – keskenysávú GSM hálózat segítségével
Bob Rafelson ikonikus filmje, „A postás mindig kétszer csenget” óta mindannyian azt reméljük, hogy a postások soha nem adják fel, ám a valóságban ez sajnos sokszor előfordul. Bizonyára mindenkinek van tapasztalata arról, hogy a régóta várt csomagjának érkezése nem várt problémákat okozhat az ajtócsengő átmeneti meghibásodása, pl. a telep lemerülése miatt, vagy mert éppen nem hallja meg senki azt. Senki sem szereti a hosszú sorban állást a postán az egész napos munka után, késő este, hogy átvehessük a fontos csomagot vagy ajánlott küldeményt. Mi lenne, ha a kapucsengő előugró üzenetet generálna a tulajdonos mobileszközén, vagy ha SMS érkezne arról, hogy valaki az ajtó előtt várakozik? Ha egy szeméttároló képes jelezni, amikor megtelt, az ablakban a virág maga könyöröghet öntözésért, a kerti tó kritikusan alacsony/magas vízszintje miatt riasztani képes a forró nyári napokon, akkor miért ne „telefonálhatna” a csengő is, ha senki sem hallja meg valamiért…? Ma, az IoT korszakában mindez természetesen lehetséges. Nézzük meg, hogyan hívhatjuk segítségül a keskenysávú GSM kommunikációs technológiát (NB-IoT) az ilyen feladatok megoldásához.