Skip to main content
Témakör:

Infineon: sikeresen zárult a vezetéstámogató rendszer projekt

Megjelent: 2011. augusztus 22.

Mára odáig fejlődött (vagy inkább bonyolódott?) az autóelektronika, hogy egy közepes méretű járműbe közel 1000 aktív elektronikus alkatrészt – és ezek között kb. 80 hálózatba kapcsolt eszközt – építenek be. Ezek a számok annál nagyobbak, minél több biztonsági funkciót kívánnak a tervezők megvalósítani – köztük például a vezetéstámogató rendszereket, amelyekkel pl. a gyakori ráfutásos vagy „sávelhagyásos” balesetek számát kívánják csökkenteni.

A rendszerek funkcionalitásának növelését az elektronikus rendszer további bonyolódása a méret-, súly- és árnövekedés és a megbízhatóság csökkenése nélkül csak valóban optimalizált tervezéssel lehet elérni. Látható, hogy a komoly rendszertechnikai fejlesztések köre már „kinőtte” egy-egy fejlesztő és gyártó vállalat kapacitásait, ezért (különösen Németországban) több cég összefogásával indulnak projektek egy-egy jelentős, közérdekű kutatóprogram megvalósítására. Ezek egyike volt a hároméves tartamra tervezett HONEY-projekt. (Az angolul „méz” jelentésű mozaikszó magyarra a „nagymértékben optimalizált tervezési módszerek a hozam és megbízhatóság növelésére” kifejezéssel fordítható angol elnevezésből ered.) A projekt négy résztvevője, köztük az Infineon, a félvezetőgyártás német szereplői közül került ki. Céljuk az volt, hogy a tervezési módszerek optimalizálásával az elektronikai egységek méretének (és árának) növekedése nélkül váljon lehetővé az egyre fejlettebb biztonsági funkciók megvalósítása. A HONEY-projekt eredményei a következő néhány évben várhatóan jelentősen hozzájárulnak a közepes méretű járművek vezetéstámogató és biztonsági rendszereinek gyakorlatban is realizált fejlődéséhez.

www.infineon.com