Infineon: a FlexRay-transceiverrel teljes az automotív buszválaszték
Megjelent: 2013. szeptember 12.
Az Infineon célpiacai között előkelő helyen áll az autóipar, és ezen belül is a járművek kábelezését és belső kommunikációját alaposan átszervező „fedélzeti buszrendszerek” eszközkészlete. A cég eddig csak a 20 kbit/s-os LIN- (Local Interconnect Network) és a legfeljebb 1 Mbit/s-os CAN- (Controller Area Network) -buszrendszerekhez készített elemeket. Ám most elkészült a legnagyobb teljesítményű, nagysebességű fedélzeti buszrendszer, a FlexRay megvalósítására alkalmas első alkatrész, a TLE922SX adóvevő (transceiver) piacképes változata is.
Ez a FlexRay fizikai rétegének legkorszerűbb, 3.0.1. szabványát realizálja és a kategóriájában legjobb, ±10 kV-os szinten védett az elektromágneses kisülések ellen. A FlexRay 10 Mbit/s adatsebességet tesz lehetővé a jármű fedélzeti hálózatán. Interfészként használható a kommunikációs vezérlő és a busz fizikai rétegét képviselő huzalozás között, és elsősorban a jármű létfontosságú alrendszereinek, például a motor, az erőátviteli lánc, a szervokormány és a kerékfelfüggesztés elektronikus vezérlésének nagy sebességű, redundáns, determinisztikus és hibatűrő kommunikációs igényét hivatott kiszolgálni. A modern járművek elektronikus vezérlőegységei között egyre növekszik az adatátviteli igény, és egyre bonyolultabb a fedélzeti hálózat topológiája. Az új eszköz alacsony elektromágneses emissziójával és magas interferenciatűrésével emelkedik ki a versenytársakéi közül. Kielégíti a német OEM hardver-követelményrendszert annyiban is, hogy lábkompatibilis a piacon levő más, hasonló FlexRay-termékekkel.