Skip to main content
Témakör:

Az NI új tesztrendszere ADAS-autóradarok vizsgálatára

Megjelent: 2016. december 01.

ni pxiA National Instruments (NI) a European Microwave Week (EuMW) 2016 keretében mutatta be a vezetéstámogató rendszerek (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) mérésére szolgáló ADAS Test Solution elnevezésű, új összeállítását. A 76…81 GHz-es tartományban működő, kis- és nagy hatótávolságú radarok sugárzásának mérésére tervezett berendezés az NI mmWave eszközcsaládján, valamint a közelmúltban megjelent, PXIe-5840 típusú, második generációs vektorjel-adóvevőn (VST) alapul.


„Az NI új, ADAS Test Solution összeállításával egyedülálló módon mérhetők be a radarok, köszönhetően annak, hogy lehetővé teszi mind a rendszerszimulációt, mind az RF-mérések valós idejű követését” – magyarázta Stefano Concezzi, az NI nemzetközi járműipari tevékenységekért felelős elnökhelyettese. „A hatósági előírások még változnak, de a megoldás olyan rugalmas, hogy a mérnökök gyorsan az új radartechnikai elvárásokhoz igazíthatják mérőrendszereiket.”
Az ADAS Test Solution az NI második generációs vektorjel-adóvevőjéből, továbbá fel- és lekeverő fokozatokból épül fel, melyekkel a 76…81 GHz-es radarspektrum 1 GHz-es valósidejű sávszélességgel vizsgálható. Ezzel a rendszer használható akár milliméter-hullámú vektorjel-generátorként, akár vektorjel-analizátorként. A vektorjel-adóvevő FPGA-ját LabVIEW segítségével programozva az ADAS Test Solution lokátorcélpont-emulálásra is használható; ennél a mérőberendezés emulálja egy adott tárgy radarkeresztmetszetét, távolságát, sugárirányú sebességét és beesési szögét. Ez elengedhetetlen a radarrendszerek áramköreinek és szoftverének vizsgálatához.
„A radar a jövő kulcstechnológiája, megbízhatósága pedig olyan fontos, hogy a tesztelés korszerű vizsgálati megközelítéseket igényel” – jelentette ki Niels Koch, az Audi radartechnikai területért felelős munkatársa. „A nagy sávszélességű PXI VST és a kis késleltetési idejű szoftver minden eddiginél pontosabb képet ad az autóipari radarérzékelőkről – még radarmoduljaink olyan fontos hibáit is felfedi, amelyeket eddig észlelni sem tudtunk.”

ni pxi

A teljesen önvezető működéshez a jövő járműveinek nemcsak radarinformációkat, hanem a navigációs (GNSS) egységek, a kamerák és a LiDAR-érzékelők jeleit is együttesen kell feldolgozniuk. Az NI időzítési, triggerelési és szinkronizálási képességeket biztosító, valamint DC-től a rádiófrekvenciás tartományokig működő műszereket és buszillesztőket (pl. CAN) tartalmazó PXI-platformja ideális háttér az érzékelő-kombinációk vizsgálatához. E rugalmas környezetben egyetlen rendszerrel vizsgálhatók az érzékelőegységek és az azok adatait értelmező és döntéseket hozó beágyazott szoftverek. A rendszerszintű környezetszimulálós vizsgálatokból is több végezhető el.
Az új ADAS Test Solution az NI rugalmas szoftver- és moduláris hardverplatformjának része, amellyel intelligens mérőrendszerek építhetők, és a megrendelői igényekhez igazodó műszerezettség alakítható ki. További előny a LabVIEW és a TestStand szoftverkörnyezet hatékonysága, valamint a partnerek, kiegészítő szellemi termékek és alkalmazásfejlesztő mérnökök alkotta gazdag ökoszisztéma. Ezáltal jelentősen mérsékelhető a vizsgálatok költsége, gyorsítható a piacra jutás, emellett felkészíthetők a szakemberek a jövő kihívásaira is.

(Forrás: National Instruments sajtóközlemény)

Még több National Instruments