Megjelent: 2014. március 11.
A Lattice Semiconductor a nürnbergi Embedded World kiállítás és konferencia keretében olyan újdonságokat mutatott be hivatalos disztribútorainak standjain, amelyekkel az FPGA-alapú eszközök tervezői számára válik egyszerűbbé a szabványos interfészek és HMI-megoldások kialakítása. Az egyik ilyen újdonság a HMI-On-a Chip (HOC), amely referenciatervben mutatta be az érintőképernyős megjelenítők kezelését FPGA-környezetben. A megoldás „skálázható”, azaz különböző méret- és minőségi fokozatokban alkalmazható a feladattól függően, és a Lattice MachXO2, a MachXO3 és a LatticeECP3 FPGA-családjain lehet használni. Alkalmazása a mikrovezérlő-alapú megoldásoktól eltérően nem igényel sem programozási-, sem operációsrendszer-ismereteket.
Megjelent: 2014. március 11.
Nem újdonság, hogy a mobil eszközök, de a „telepített” megjelenítők, tévék és monitorok fényintenzitását a háttérvilágítást érzékelő szenzorok jelei alapján állítják be a láthatóság optimumára. Ennél igényesebb megoldás, ha az intenzitáson kívül a háttérfény spektrumát is figyelembe veszi a vezérlés, mivel a megjelenítő természetellenes színhatást produkálhat, ha látórendszerünk velemilyen szélsőséges színhőmérsékletű környezeti világításhoz alkalmazkodik. A megjelenítő „színérzékeny” vezérléséhez dolgozta ki az Intersil az ISL29125 típusjelű RGB-szenzorát, amely közvetlenül, digitálisan kommunikál a megjelenítő eszköz rendszervezérlő processzorával.
Megjelent: 2014. március 11.
Akár új Murphy-törvény is lehetne (ha már eddig nem lenne az), hogy a mobiltelefonunk akkumulátora a legfontosabb telefonbeszélgetésünk közben, a legrosszabbkor merül ki. Erről legtöbbször az utántöltésről megfeledkező tulajdonos tehet, ám az elhasználódó, csökkent kapacitású akkumulátor is okozhat kellemetlen meglepetéseket. De van egy harmadik ok is: az akkumulátor maradéktöltésének indikátora pontatlan, kis felbontású, és ezért alaposan félretájékoztat. Az Infineon ennek „üzent hadat” az ORIGA 3 akkumulátorállapot-figyelő áramkörének kifejlesztésével.
Megjelent: 2014. március 11.
A kormányok és a nemzetközi szervezetek világszerte intézkedések sorát terjesztik elő, amellyel az autógyártókat olyan fejlesztésekre kényszerítik, amely 4-5 éven belül a gépkocsik hatásfokának növelésére és károsanyag-kibocsátásuk csökkentésére vezet. Ennek egyik fontos módszere, hogy a motor égésterébe semmivel se kerüljön több üzemanyag, mint amennyi hasznosul is. Ez a cél – ha teljesen el nem is érhető – csak akkor közelíthető meg kielégítő mértékben, ha az égéstérbe jutó üzemanyagot nagy pontossággal, a motor működési feltételeihez optimalizált adagokban fecskendezik be.
Megjelent: 2014. március 11.