A „hardcore” hifirajongók bizonyára eleve irtóznak a D-osztályú, kapcsolóüzemű audioerősítőnek még a gondolatától is, ám mivel a magas hatásfok kedvez a kis méreteknek és fogyasztásnak, és az elérhető hangminőség is egyre javul, a gyakorlat mégis kezdi elfogadni ezt a technológiát.
Ehhez járul hozzá most a Texas Instruments TAS6426-Q1 típusjelű audioerősítője, amelyet a cég az automotív hifialkalma-zásokhoz fejlesztett ki. Az új termék legfontosabb vonzereje az akár 2,1 MHz-ig is megnövelhető kapcsolási frekvencia, amellyel ez az első kapcsolóüzemű erősítő, amely az amplitúdómodulált rádióadások frekvenciasávja feletti kapcsolási frekvenciát használ, megkönnyítve ezzel az EMC-követelmények teljesítését. A nagy kapcsolási frekvencia előnye a kisebb méretben megvalósítható szűrés is. A négycsatornás erősítő csatornánként akár 75 W-ot is előállíthat, amely a járművek korlátozott tápfeszültségével csak nagyon alacsony, 2 Ω-os terheléssel valósítható meg. Az eszköz ezt jól tolerálja, sőt beépített vizsgálórendszerével elemzi a terhelés tulajdonságait, és ezzel automatikusan alkalmazkodik a magas-, közép- és mélysugárzók sajátosságaihoz. Torzítása kisebb, tápfeszültség-elnyomása és dinamikája nagyobb a korábbi hasonló eszközökénél, a kimeneten mérhető 42 µVeff zajfeszültség pedig valóban megfelel a minőségi autóhangosítás követelményeinek. A D-osztályú erősítőnek az eddig tipikusan használt AB-osztályúakéhoz képest magas hatásfoka 60%-kal csökkenti a hűtéssel eltávolítandó hőmennyiséget, ezáltal kisebb hűtőfelületre, esetenként passzív hűtésre van csak szükség.