Skip to main content
Témakör:

Milyen lesz a MAGYARREGULA 2012?

Megjelent: 2011. december 12.

magyarregula_int_2011_12_abra_1A Magyarregula kiállítás már majdnem 30 éve az ipari automatizálás hagyományos fóruma. A szervező CONGRESS Kft. ügyvezető igazgatóját, Stefkóné Vermes Juditot kérdeztük, mivel készülnek a 2012-es kiállításra.

 

 

Lesz 2012-ben valamilyen változás a Magyarregula kiállítás tekintetében?

Stefkóné Vermes Judit: A kiállítás csaknem 3 évtizede azért sikeres, és azért tudott a szakma vezető rendezvényévé válni, mert – vigyázva az értékes hagyományokra – folyamatosan megpróbálunk alkalmazkodni a változásokhoz, és évről évre fejleszteni, korszerűsíteni valamit. Ez a jövő évi kiállításon fokozottan így lesz. Fontosnak tartjuk, hogy a Magyarregula megőrizze piaci pozícióját, ugyanakkor folyamatosan frissüljön. Nekünk is vannak ötleteink, hogy ezt hogyan érjük el, de számítunk visszatérő kiállítóink együttműködésére, ötleteire, véleményére is.

A Magyarregulát ugyanis elsősorban a kiállítók határozzák meg. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a kiállítóknak és a látogatóknak is vonzóvá tegyük az eseményt. 2012-ben talán a legfontosabb változás, hogy kiállítóink javaslatára szakítunk az eddigi 3+1/2 napos időtartammal, és 3 nagyon koncentrált napba sűrítjük a kiállítás programját. Ezenkívül számos olyan kisebb változtatást is tervezünk, melyeket reméljük, mind a kiállítók, mind a látogatók örömmel fogadnak majd. A változtatás tükröződik kommunikációs eszközeinknél is: lesz honlap, nyomtatott és online kommunikáció.

 

A kiállítók milyen változásokra számíthatnak?

SVJ: Sok kiállításon tapasztalják a kiállítók, hogy számos szolgáltatást (például az áramszolgáltatást, az áram bekötését, a stand takarítását, őrzését, biztosítását, a meghívókat, a katalógust, a kávészolgáltatást stb.) külön számláz a szervező, emiatt nehezen tudják előre kalkulálni a költségeiket. Épp ezért kezdetektől fogva igyekszünk a kiállítók számára magyarregula_int_2011_12_abra_2minél egyszerűbbé tenni a részvételt. A felületes szemlélő számára magasnak tűnő áraink – alaposabban átgondolva és a „csupasz négyzetméter árakra” rakódó ilyen-olyan költségekkel összehasonlítva – máris barátságosabbnak tűnhetnek, a kiállítónak pedig nem kell olyan részletekkel foglalkoznia, ami nélkül amúgy sem működhetne jól egy kiállítási stand. Ezért a mi kiállítói áraink már hosszú évek óta tartalmazzák az elkerülhetetlen alapszolgáltatásokat is. Ilyennek tekintjük a ma már nélkülözhetetlen internetszolgáltatást, amelyet 2012-től korlátlan WiFi-elérhetőséggel áll minden kiállító rendelkezésére. Bővítettük és korszerűsítettük standépítési szolgáltatásunkat is, és egy igen kedvezményes megjelenési formát gondoltunk ki azoknak, akiknek nincs elég kapacitásuk a kiállítási részvétel előkészítésére – például a kis- és középvállapkozóknak. A szolgáltatás mottója akár ez is lehetne: „Kiállítás bonyodalmak nélkül”, mivel a kiállítási felület egyeztetésén kívül a kiállítónak szinte nem is kell mással foglalkoznia – és mindezt egy újsághirdetéséhez hasonló nagyságrendű áron. Szeretnénk ugyanakkor azoknak a kiállítóinknak is segíteni méltányos árú standépítési szolgáltatásunkkal, akik kreatív, a nagyközönség számára is látványos standokkal szeretnének megjelenni a rendezvényen annak érdekében, hogy minél több gyakorlati alkalmazást mutathassanak be, és azokat a lehető legérdekesebben tálalva. Fontosnak tartjuk, hogy ezen a téren is fejlődjön rendezvényünk.

  

2012-ben az Ipar Napjai rendezvény keretében is megjelenik ugyanez a témakör. Nem tartanak a konkurens rendezvénytől?

SVJ: Természetesen nem örülünk neki, hiszen ez az egyébként is nehezebb gazdasági helyzetben állítja döntés elé és bizonytalanítja el a kiállító cégeket, megoszthatja az eddig egységesen megjelenő szakmát, és ezzel a szakma egészének árt. Azonban úgy gondolom, hogy a Magyarregula már csaknem három évtizede bizonyítja létjogosultságát, túlélt már több hasonló tematikával indított kiállítást, és bízom abban, hogy ez most sem lesz másként. Szeretnénk még sok éven át lehetőséget adni azoknak a kiállítóknak, akik úgy vélik, hogy az automatizálási szakma kínálatának együttes megjelenítése az a módszer, amely valóban segíti a piaci szereplők egymásra találását. A szakma a Magyarregulán koncentráltan mutatkozik meg. Az itt bemutatott eszközöket, termékeket és technológiákat az ipar számos ága, szinte teljes vertikuma használja, és a látogató van olyan „felnőtt”, hogy felismeri, ha igényét az automatizálási kínálatból lehet kielégíteni. Mi éppen az automatizálási szakma kérésére „csupaszítottuk le” a 90-es években hozzárakódott egyéb tematikáktól (MEDICA, ENERGIA, ECOLOGIA, LABOR stb.) a kiállítást, hogy a Magyarregula valóban az ipari automatizálás és irányítástechnika szakkiállítása
legyen. Ezen a rendezvényen az ipari automatizálás nem egy szegmens, ez erről a szakmáról szól!

 

Hogyan érik el a szakmai látogatókat?

SVJ: A megszokott és bevált csatornákon kívül idén új marketingmódszereket is alkalmazunk, amelyek révén még több szakmai látogatóhoz jutunk el. Ezt a célt szolgálja az magyarregula_int_2011_12_abra_3erőteljes együttműködés a szaksajtóval, a látogatói oldal kulcsszektorainak, kulcsvállalatainak megkeresése, az egyetemek, főiskolák célzott megszólítása, de a közösségi oldalak bekapcsolása is. Évek óta figyeljük és mérjük a látogatók szakmai összetételét. Részben ezért vezettük be két évvel ezelőtt a vonalkódos regisztrációt, mely továbbfejlesztve már tavaly is kiállítóink kényelmét szolgálta, és egy pontos látogatói regisztrációt tett lehetővé. Ezt a rendszert folyamatosan fejlesztjük. Az így mérhető látogatói struktúra segít a következő év pontos látogatói akvizíciós stratégiájának kialakításában. A legfontosabb azonban az, hogy egy nagyon színvonalas kiállítást szervezzünk olyan aktuális és korszerű szakmai programmal, ami igazán vonzó a szakmai látogatóknak, és ezt megfelelően kommunikáljuk.

 

Milyen szakmai programot terveznek?

SVJ: A kiállítást kísérő szakmai program kialakítása most van folyamatban. Olyan programot szeretnénk nyújtani a szakembereknek ebben a három koncentrált napban, ahol az aktuális szakmai újdonságokon kívül szó lesz a szakmát érintő tágabb gazdasági környezetről, trendekről, kitörési pontokról – és mindezt újszerű, izgalmas formában.
A program alakulását a www.magyarregula.hu honlapon követhetik az érdeklődők.

 

Nemzetközi vonatkozásban van valami újdonság?

SVJ: Szeretnénk erősíteni a kiállítás nemzetközi pozícióját. Felvettük a kapcsolatot a neves nürnbergi SENSOR+TEST kiállítást is szervező AMA szakmai egyesülettel. Örömmel számolhatok be arról, hogy az AMA is kész az együttműködésre, és a 2012-es Magyarregula kiállításon már képviselteti magát, és mi is kapunk erre lehetőséget a jövő évi SENSOR+TEST kiállításon. Elindult egy együttműködés az észtországi EXPOMONITOR céggel is.

 

Végül is milyen lesz a 2012-es Regula?

SVJ: Tudjuk jól, hogy a nehéz piaci körülményeket „érzik” az ipari automatizálás és folyamatirányítás szereplői is, és a három évtized alatt, amióta mi is a partnerüknek érezhetjük magunkat, megszoktuk, hogy együtt sírjunk, együtt nevessünk velük. Jósolni nem mernék, de a magunk részéről mindent megteszünk, hogy jó hangulatú, informatív, és mindenekelőtt – látogatónak és kiállítónak egyaránt – eredményes és hasznos Magyarregulát zárhassunk.

 

A magunk részéről sikert kívánunk ehhez – az „utolsó szót” a kiállítók és a látogatók mondják majd ki.

 

Tóth Ferenc