Témakör:
Eredményesen zárult a Siemens Zrt. és a BME közös kutatás-fejlesztési projektje
Megjelent: 2015. július 28.
Lezárult a Siemens Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának (BME VIK) közös kutatás-fejlesztési projektje. A két és fél éves együttműködés Magyarország Kormányának támogatásával, illetve a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg. A közel 300 milliós projekt a teljesítményelektronika és az elektromos közlekedés területén az előzetes várakozásokat is felülmúló eredményekkel zárult 2015. június 30-án.
A KMR_12-1-2012-0188 azonosítószámú projekt a Széchenyi 2020 keretei között valósult meg; célja az elektromos autók hajtásinvertereinek és energiaellátó rendszerének optimalizálása volt. A 281 milliós projekt megvalósulásához a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap csaknem 199 millió forinttal járult hozzá.
„Előrejelzések szerint 2025-re nemzetközi szinten az autógyártás jelentős részét részben vagy teljes egészében elektromos hajtású autók teszik majd ki. Míg ez a károsanyag-kibocsátást számottevően csökkenti, addig a hálózatra csatlakozó elektromos autók akkumulátortöltői negatív hatással vannak az elektromos ellátó rendszerek feszültségminőségére. Erre vonatkozóan jelenleg nincsenek szigorú előírások, ugyanakkor ezt a hatást minimalizálni kell; erre irányult a Siemens és a BME VIK közös kutatás-fejlesztési projektje is” – ismertette Dr. Varjasi István, a BME docense, a projekt szakmai vezetője a BME VIK oldaláról.
„A projekt keretein belül olyan újfajta eljárásokat kutattunk, amelyek kevesebb hálózati torzítást okoznak. Emellett az akkumulátortöltők irányítóegységeinek digitális környezetben történő tesztelésére alkalmas Hardware-In-the-Loop (HIL) szimulátort fejlesztettünk ki. Az előzetesen kitűzött célokat messze túlteljesítettük, a témához kötődő két szabadalom mellett a projekt keretében a BME-n két új, mérésekre és fejlesztésekre alkalmas laborkörnyezetet alakítottunk ki ” – számolt be Dr. Balázs Gergely György, a Siemens kutatási vezetője.
Zeitler Balázs, a Siemens magyarországi leányvállalatának témáért felelős projektmenedzsere sikertörténetnek nevezte a BME és a Siemens két és fél éves együttműködését. „A közös munka során született eredményeket mindkét fél több területen is hasznosítani tudja: egyrészt integrálódnak az egyetemi tananyagba, másrészt pedig több Siemens-fejlesztésnek is részét képezik majd a jövőben” – tette hozzá. A felek a projekt zárása után is tervezik a munka folytatását, legyen szó fejlesztésekről, egyéb együttműködésekről vagy fiatal mérnökök képzéséről.
forrás: A Siemens Zrt. és a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kara közös sajtóközleménye (2015.07.21)
Siemens – Több, mint 125 éve MagyarországonSiemens AG a világ több, mint 200 országában van jelen, és csaknem 360 000 munkatársat foglalkoztat világszerte. A 2014. szeptember 30-ával zárult gazdasági évében a vállalat 71,9 milliárd eurós árbevételt ért el.A Siemens magyarországi jelenléte 1887-ben kezdődött az első budapesti villamosvonal megépítésével. Az első hazai Siemens-vállalat (Siemens & Halske Budapest) 1890-ben történt megalapítása óta – a II. világháborút követő kényszerszünettől eltekintve – a Siemens vezető szerepet játszik az ország modernizációjában, az infrastruktúra fejlesztésében.A Siemens Zrt. tevékenysége az egészségügy, az energia, az infrastruktúra és az ipar területére terjed ki. Portfóliója magában foglalja komplex projektek kivitelezését, Siemens-berendezések értékesítését és szállítását, valamint az olyan kapcsolódó szolgáltatásokat, mint a műszaki tanácsadás, a tervezés, a telepítés, az üzembe helyezés, a műszaki üzemeltetés vagy a szerviz. Két termelőüzemében nemzetközi piacra állít elő részben hazai fejlesztésű termékeket, valamint – társvállalatai révén – hazai szoftverfejlesztésben is érdekelt.
A Siemens Zrt., valamint a csoporthoz tartozó termelő, szolgáltató és kereskedelmi tevékenységet végző további Siemens-leányvállalatok az elmúlt négy évben több, mint 600 fővel növelték foglalkoztatottaik számát.
|
Még több Siemens
Címkék: elektromos hajtás