A Weidmüller közel megy a felhasználókhoz
A jel-, adat- és energiaátvitel eszközrendszerével foglalkozó Weidmüller „komolyan gondolja”, hogy legújabb termékeit megismerhessék a potenciális felhasználók. Ezért a cég jellegzetes piros kamionja az idén is végiglátogatta az ország jelentős ipari centrumait.
Az üzenet egyszerű és világos: nem kell messzire utazni árubemutatók és kapcsolatépítő megbeszélések kedvéért – a cég megy a felhasználó közelébe. Nincs jelentős munkaidő-kiesés, minden perc hasznosul, és azok is meglátogathatják a mozgó kiállítást, akik – mondjuk – az ország keleti részéből egy budapesti kiállításra induló „delegációból” kimaradnának. A kiállítás állomásainak felsorolása jól jellemzi a Weidmüller által elsődlegesnek tekintett alkalmazási területeket. Többnyire a „folyamatipari” létesítmények: a petrolkémiai, vegyipari és energiaipari centrumok tőszomszédságában parkolt le a piros kamion egy-egy napra, de meglátogattak két nyugat-magyarországi ipari parkot is – amely arra a távolabbra mutató célra is következtetni enged, hogy nemcsak a jelen nagyfogyasztóival, de a fejlesztőkkel, a jövőbeli alkalmazások kidolgozóival is már időben felvehessék a kapcsolatot. Ehhez járul a vidéki ipari centrumok közelébe települt „szatellitvállalkozások”, beszállítók, együttműködő partnerek részéről megnyilvánuló érdeklődés is, Budapesten pedig a cég telephelyén fogadták a fővárosi felhasználók látogatását.
A bemutató egyik állomására szerkesztőségünket is meghívták. A cég elgondolásának helyességét bizonyítja, hogy a szellemesen berendezett, kívül sem kicsi, de belül jóval nagyobbnak tűnő „szétnyitható” kamionban berendezett mozgó kiállítás már a reggeli órákban „telt házzal” üzemelt – a bemutató színhelye ezúttal egy energiaszállító és -elosztó nagyvállalat budapesti telephelye volt, amelynek munkatársai „egymásnak adták a kilincset” – illetve adták volna, ha nem mozgásérzékelős, automata ajtón kellett volna belépni. A látogatók nagy száma ellenére az ajtó nem „terhelődött túl”, mivel az érdeklődők nem a „bemegy-körülnéz-kijön” személytelen és információszegény módszerével találkoztak, hanem a regisztráció után gyakorlatilag mindenkit „egy az egyhez” alapon személyesen fogadtak a cég munkatársai az érdeklődésének megfelelő „idegenvezetéssel”. Egyedi igényeiket a cég kereskedőmérnökei mérték fel, alapos tájékoztatást adva a bemutatott újdonságokról.
Ezzel egy időben a fogadó vállalat tanácstermében részletes – a mérnökkamara által is elismert, „pontszerző” – előadások egyikében Richter József és Fajka Géza, a Weidmüller mérnökei mutatták be egy lényeges termékcsoport, a villám- és túlfeszültség-védelem témakörével összefüggő eszközcsalád számos részletét. Ennek egyik „kényes kérdése”, hogy a védelmi eszközök technikai fejlődése nemcsak a védett eszközök biztonságát szolgálja, hanem meg kell felelnie a szabványosítási környezet változásainak is, és az eszközök megfelelőségére a cég folyamatos szabványkövetése a garancia. Az előadás jelentős teret szentelt a nagy ipari létesítmények szabadban haladó mérővezetékeinél alkalmazott védelmi módszerekre, amelyből arra lehetett következtetni, hogy a Weidmüller komoly piaci növekedésben érdekelt az ilyen rendszereket nagy méretekben üzemeltető folyamatipari cégeknél. Ezt a feltevést erősítette meg Kerekes Zoltán, a Weidmüller Magyarország ügyvezető igazgatója, aki maga is teljes intenzitással vett részt a látogatók tájékoztatásában, de mégis sikerült tőle információkat kapni. Ennek során elmondta, hogy a cég termékei a legmagasabb minőségi igényeket is kielégítik, ezért különösen megfelelnek az olyan alkalmazások követelményeinek, amelyeknél a rendelkezésre állás, a megbízhatóság épp olyan fontos, mint a könnyű szerelhetőség, a bővíthetőség és karbantarthatóság, nem is beszélve az ipari biztonságról, a robbanásvédelemről és a környezetállóságról – és ezek a jellemzők a folyamatipar és általában az ipari automatizálás nagyléptékű rendszereinek sajátosságai. Az ügyvezetőtől azt is megtudtuk, hogy cég nagy jelentőséget tulajdonít a legnagyobb vásárlói potenciált képviselő ügyfelekkel a lehető legszemélyesebb kapcsolattartásnak, amit ez az országos turné is jól demonstrál: nem olcsó, és a cég minden személyi erőforrását a legnagyobb mértékben leköti, de ez az a mód, amellyel a leginkább „célzott” üzleti és szakmai kapcsolatok építhetők.
A Weidmüller munkatársai gondoskodtak arról, hogy a látogatók valóban vendégeknek érezzék magukat: ajándékot kapott minden látogató, akik a büfében frissíthették fel magukat az – akár egy órahosszat is tartó – személyre szabott megbeszélés közben és után. A csípős reggelt követő kellemesebb délelőttön „sörsátort” is felállítottak a kamion előtt, hangsúlyozva, hogy a sátornak „csak a neve sör”– a munkahely és a munkaidő „közelsége” miatt alkoholos italokra nem hívhatták meg a vendégeket –, de a jó hangulathoz enélkül is hozzájárult a barátságos vendéglátás és a kora tavaszi napsütés.
A látottak alapján úgy véljük, hogy az ilyen közvetlen kapcsolatépítés valóban hatékony módja a gyártó és vásárló közötti közvetlen kommunikációnak. A szervezők figyelmébe ajánlják az érdeklődőknek, hogy a kamion jövőre ismét „visszajön” a cég innovatív új termékeivel, és ez ismét jó alkalom lesz minden potenciális partnernek a személyes kapcsolatok felvételére.
Tóth Ferenc