A CLIENTCALL ügyfélhívó rendszer
Ki ne ismerné a bankokban, okmányirodákban és sok más ügyfélirodán elterjedt ügyfélhívó rendszereket. A dizájnos, érintőképernyős nyomtatóegységekkel és a nagy piros számokkal gyakran találkozunk ezeken a helyeken. Jellegzetes, elektronikus hívóhangjuk szinte már megszokottá vált, és automatikusan nézünk a kijelzőkre – bízva abban, hogy minket hívnak. Sajnos azonban vannak olyan embertársaink is, akik ugyan hallják, hogy a készülék jelez, de látási problémák miatt csak részben vagy egyáltalán nem látják sem a nyomtatott, sem pedig a kijelzett hívószámot. Ezen a problémán segít a NANOSPACE Bt. CLIENTCALL elnevezésű, akadálymentesített, ügyfélhívó rendszere.
A rendszer egyik eleme a rozsdamentes házba épített termikus nyomtatóból és egy hangbemondó rendszerből álló egység. A nyolc darab, vandál biztos nyomógomb teszi lehetővé az ügylet típusának kiválasztását. A készülék legfontosabb tulajdonsága, hogy a gombok melletti felirat nemcsak szövegesen, hanem Braille írással is tartalmazza az intézhető ügyek listáját. A gomb megnyomása után a sorszám nyomtatása közben egy kis hangszórón keresztül a berendezés bemondja az adott sorszámot is. Ez a kettős megoldás az egyike az akadálymentesítésnek.
PC-hez csatlakozik, ahol egy WINDOWS alatt futó program gondoskodik a jelentkezések feldolgozásáról és tárolásáról, és szintén ez a gép tart kapcsolatot RS485 vonalon keresztül a nagyméretű, hangbemondási képességgel is rendelkező, esztétikus kijelzővel. Mivel a legtöbb helyen az ügyintézők számítógépeit hálózatba kapcsolják, minden további kábelezés nélkül megoldható, hogy az ügyintézők a központban futó programnak elküldjék a következő ügyfél sorszámát, amelyet azután az a kijelzőnek továbbít. Ez utóbbi megjeleníti a sorszámot és bemondja a komplett hívószöveget, amivel teljes mértékben tájékoztatja az ügyfelet, hogy hova kell mennie. Mivel a központi szoftver (a szerver) bármelyik ügyintéző gépére telepíthető, nincs szükség külön „központi” számítógépre.
A kommunikáció TCP/IP-kapcsolatban épül föl, és ezen keresztül kerülnek át az adatok az ügyintézőktől (kliensektől) a központ felé és fordítva. A rendszer bármikor további kijelzőkkel is bővíthető, tehát ha nagyobb területen kell láthatóvá és hallhatóvá tenni az információt, akkor ez is könnyedén megvalósítható.
A rendszernek minimális a hardverigénye, maguk a programok összesen sem haladják meg az 1 MB-ot. Telepítésük szinte alapszintű számítástechnikai tudással rendelkezők számára sem okozhat nagy kihívást. Egyetlen kis könyvtárba bemásolva pár file-t, mindenféle registry-átírás és WINDOWS-könyvtárba való beírás nélkül megoldható a telepítés. Az egyszerű kezelőfelületen keresztül a nyomtatott papírra akár az ügyintéző neve is rögzíthető, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfél ennek segítségével később is emlékezzen rá.
A központi program további szolgáltatásai közé tartozik, hogy innen lehet beállítani a hangerő-szabályozástól kezdve egészen a hangminták feltöltéséig mindenféle konfigurációt, és az egyetlen dolog, amit a kliens gépeken be kell állítani, az a kommunikációhoz szükséges hálózati cím és a portszám.
Bár a piacon kapható rendszerek között vannak sokkal többet tudók is, ezek ára azonban messze magasabb, mint a NANOSPACE Bt. CLIENTCALL rendszere. Az ár/érték arány mindenképpen ez utóbbi mellett szól, hiszen minimális az eszközigénye, a telepítéshez szükséges kábelezés és egyéb átalakítás egyszerűsége miatt könnyedén felszerelhető vele bármilyen intézmény.
NANOSPACE Bt. / Melis Endre
1067 Budapest, Csengery u. 71.
Tel.: +36 1 312 7329
Mobil: +36 20 944 4493
Fax: +36 1 301 0801
E-mail: