Skip to main content

STMicroelectronics: elektronikus dobókocka

Megjelent: 2014. április 09.

8.STM-dobókockaSzámos játék létfontosságú kelléke a világ legősibb „véletlenszám-generátora”, a dobókocka. Azt hihetnénk, hogy ehhez képest már csak az egyenletes eloszlás manipulálása (a „cinkelés”) hozhat újdonságot, de az STMicroelectronics bejelentése az ellenkezőjét bizonyítja (illusztrálva, hogyan lehet egy végtelenül egyszerű dolgot végtelenül elbonyolítani :) ‑ A szerk megj.).

A cég elektronikus eszközeit felhasználva a Game Technologies cég DICE+ néven olyan eszközt dolgozott ki, amelyet a közkedvelt társasájátékok digitális verziójához lehet használni úgy, hogy megmarad a kockadobás élménye és izgalma. A táblás játékok legalább 5000 éve részei az emberi kultúrának, ám népszerűségük 30 éve „megugrott”, amikor az emberek érdeklődése a video- és számítógépes játékok felé fordult. Ma ezek a társasjátékok népszerűbbek, mint bármikor valaha, de képernyőn megjelenített elektronikus technológiákat igényelnek a hagyományos fizikai játszótáblák és a mozgatható figurák helyett. A társasjátékok a stratégiát kombinálják a szerencsével, amelyet a legegyszerűbb kockadobással szimulálni. Tény, hogy az 1 és 6 közé eső véletlen számok generálása a számítógépekben rendkívül egyszerű, de a fejlesztő cég a MEMS-moz­gásérzékelést, az adatfeldolgozást és a fejlett energiamenedzsmentet felhasználva a valódi dobókockára emlékeztető elektronikus eszközt fejlesztett ki. Az elektronikus dobókockával a több ezer éves őseihez hasonlóan kell dobni, a dobás eredménye is a kockán jelenik meg, de az eredményt vezetékmentesen kommunikálja a  játékot futtató informatikai eszköznek.

 

www.st.com