Témakör:
NXP: energiatakarékos fedélzeti hálózat a kisebb üzemanyag-fogyasztásért
Megjelent: 2011. szeptember 15.
Az autógyártók világszerte sokat tesznek a járművek CO2-emissziójának mérsékléséért. Ehhez ma már kevés az üzemanyag-takarékos hajtáslánc és az „áramvonal”; egyre nagyobb súllyal esik a latba a fedélzeti elektronika energiafogyasztása is. A gyártók azért lobbiznak, hogy az ISO és az AUTOSAR fogadja el ipari szabványként a CAN Partial Networking megoldást, amely jelentősen csökkenti a jármű fedélzeti elektronikus vezérlőegységeinek (ECU) az üzemanyag-fogyasztást közvetlenül érintő „villanyszámláját”.
Az NXP bejelentette első olyan termékeit, amelyek megfelelnek az NWP ISO11898-6 és AUTOSAR R3.2.1 szabványnak, és támogatják a CAN Partial Networking rendszert. A TJA1145 CAN-adóvevő és az UJA1168 vezérlőcsip a világon elsőként teszi lehetővé az ECU-k precíziós energiamenedzsmentjét a CAN Partial Networking szolgáltatásaival; intelligens módon helyezi kis fogyasztású „alvó” állapotba azokat az ECU-kat, amelyekre pillanatnyilag nincs szükség. Ezzel a jármű teljesítményének és vezetési élményének módosítása nélkül „százalékokkal” csökken a jármű fogyasztása és CO2-emissziója. A mai járművekben mindig aktív az összes ECU, köztük olyanok is, mint az üléspozicionálás, az ablakemelés vagy a napfénytető mozgásvezérlése. A CAN Partial Networking ezt a működési modellt úgy változtatja meg, hogy csak a funkcionálisan szükséges ECU-kat aktiválja, míg a többieket kis fogyasztású, alvó állapotban tartja. A CAN Partial Networking a fogyasztáson kívül az elektronikus egységek átlagos aktív üzemidejét is csökkenti, amely kedvezően hat élettartamukra.
www.nxp.com