Skip to main content
Témakör:

NVIDIA – Maxim: automotív elektronikák közös fejlesztése

Megjelent: 2015. október 15.

Az automotív piac óriási vonzerő a félvezetőgyártók számára. Erre utal, hogy az eddig főként számítógépes grafikai processzorairól ismert NVIDIA cég az autók fedélzeti információs és szórakoztató („infotainment”) eszközeivel és a fejlett vezetéstámogató (Advanced Driver Assistance – ADAS) rendszerével kapcsolatos fejlesztésekkel foglalkozik.

Ezek közt az NVIDIA CX-platform a vezetőülés „környékén” működő elektronikai funkciókat valósítja meg, a PX (az (auto)piloted driving) pedig a vezetési funkciók fokozódó automatizálását szolgálja. A Maxim Integrated az ezen funkciók megvalósításához szükséges analóg alrendszerek kialakításával vett részt az említett platformok kidolgozásában. A mobilitás iránti növekvő technológiai igény feltűnően megváltoztatta annak módját, ahogy a fogyasztók egymással és a környező világgal kapcsolatba lépnek. A növekvő elvárások az autótervezőket arra késztetik, hogy felmérjék, milyen mértékben vonja el a vezetőt az infotainment-rendszer a vezetés funkcióitól. A „rést” (részben) a vezetéstámogató rendszerek által nyújtott segítséggel kívánják „befoltozni”. Ennek a biztonságot és az infotainment-használatot „egyensúlyban tartó” megközelítésnek a jegyében tervezi az NVIDIA összetett automotív rendszercsipjeit. Ezek nagy teljesítményű, párhuzamos feldolgozású számítógépek, amelyhez a Maxim az automotív elektronika fejlesztésében szerzett tapasztalataival, a hőtermelés, a méret és a hatásfok szempontjainak érvényesítésével járult hozzá. A Maxim az NVIDIA VCM vizuális számítóegységének teljesítménymenedzsmentjét, a gigabites multimédia kommunikációt és a soros videojel-kezelő eszközeit adta a projekthez.

www.maximintegrated.com