International Rectifier: automotív besorolású, alsóoldali meghajtó
Megjelent: 2014. november 14.
Az International Rectifier nemrég jelentette be a hibrid (Hybrid Electric Vehicle – HEV) és elektromos (Elevtric Vehicle – EV) járművek kapcsolóüzemű tápellátó rendszereihez, illetve nagyáramú ipari alkalmazásokhoz az automotív alkalmazások követelményei szerint minősített AUIRB24427S típusjelű, nagyáramú, kettős alsóoldali, meghajtó áramkörét.
Az új típus legfontosabb jellemzője az igen nagy kimeneti áram (csatornánként 6 A a teljes automotív működési hőmérséklet-tartományban), amely révén kiválóan alkalmas nagy IGBT- és MOSFET-kapcsolóelemek kapuelektródájának meghajtására.A be- és kikapcsoláskor egyaránt nagyon alacsony kimenőinpedancia számottevóen lecsökkenti a teljesítménykapcsoló eszközök tranziens kapcsolási veszteségeit. A kis eredő teljesítménydisszipáció pedig végeredményben a HEV- és EV-járművek magas környezeti hőmérsékleten történő, megbízható működésének alapja. Az AUIRB24427S egy fokozott hőleadású, műanyag alapanyagú, SOIC-8N-tokozatban kerül forgalomba, amely kisebb hőellenállása miatt sokkal nagyobb hődisszipációt enged meg, mint az azonos méretekkel rendelkező, normál SMD-tokozat. A kimeneti fokozat „táptól tápig” kivezérelhető ellenütemű végfok, amelyben a felső oldalon p-csatornás MOSFET-et használnak a belső feszültségesés – és ezzel a teljesítményveszteség – csökkentése érdekében. A kimeneti meghajtófokozat maximális kimeneti impedanciája 650 mΩ (125 °C-os réteghőmérsékletnél), a meghajtó-/nyelőáram 6 A, a tápfeszültség 5…20 V. A kimeneti jel bekapcsolási ideje 40 ns, a kikapcsolásé 55 ns, a fel- és lefutási idő pedig 33 ns.