Skip to main content
Témakör:

International Rectifier: MOSFET-kapcsoló piezobefecskendező rendszerekhez

Megjelent: 2012. november 26.

03A belső égésű motorok üzemanyag-ellátásában mára csaknem kizárólagossá vált az elektronikus befecskendezés. Ennek gyakran használt eszköze, a mágneses befecskendező kamra nem képes elég nagy nyomást és precízen időzített üzemanyag-adagolást szolgáltatni, ezért egyre több piezokristállyal működtetett megoldás kerül használatba. Ez azonban csak akkor működhet kifogástalanul, ha a piezokristály nagy üzemi feszültségét a lehető legkisebb soros ellenállással kapcsoljuk a kristályra, mivel az csak így képes kellően dinamikus deformációt létesíteni a befecskendezés pontos időzítéséhez.

Az International Rectifier olyan automotív minősítésű MOSFETkapcsolókat hozott forgalomba, amelyek a 250…300 V-os működtetőfeszültséget igen kis csatorna-ellenállással tudják a terhelésre kapcsolni. A 250 V-os, DPAK-tokozású AUIRFR4292345 mΩ, a szabvány D2PAK-tokozású, 300 V-os AUIRFS6535 pedig 185  mΩ csatorna-ellenállást produkál bekapcsolt állapotban, amely rendkívül dinamikus mechanikai reakcióra készteti a piezokristályt. 10 V-os kapuvezérlő impulzussal az előbbi típus kapuelektródájába 13 nC, az utóbbiéba 38 nC töltést kell „bepumpálni” az átkapcsoláshoz. Az autós alkalmazás követelménye a „zéró defekt”, azaz még a szétvágatlan szeleten minden darabot egyenként lemérnek, és vizuális ellenőrzésnek vetik alá. Az AEC-Q101 minősítés azt is előírja, hogy a csatorna-ellenállás 20%-nál többet nem változhat 1000 hőciklus után. Az IR eszközeinek csatorna-ellenállása ezzel szemben 5000 hőciklus után 10%-on belül marad. A kapumeghajtáshoz széles IC-választékot is kínál a gyártó.

www.irf.com