Skip to main content

Interjú a Bürklin Elektronik értékesítési és marketing vezetőjével

Megjelent: 2019. augusztus 13.

buerklin lidA Bürklin Elektronik nem mindenki által ismert elektronikai alkatrész-disztribútor. Az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül választékban, logisztikában és szakemberek vonatkozásában. Alfred Lipp, a Bürklin értékesítési és marketing vezetője válaszolt néhány kérdésünkre.

 

 

 

Magyar Elektronika – Több külföldi alkatrész-forgalmazó cég már a 2000-es év előtt irodát nyitott, illetve képviseletet hozott létre Magyarországon. Miért várt a Bürklin ilyen sokáig a megjelenéssel?

herr lipp

 

Alfred Lipp – A Bürklin évtizedek óta értékesíti Magyarországon a termékeit az országba importáló partnerek útján. 2014 óta közvetlenül és folyamatosan bővítjük jelenlétünket, mivel az ügyfelek igényei egyértelműen arra késztettek, hogy javítsuk és fejlesszük a helyi támogatást.
ME – Milyen piacokra koncentrálnak és jellemzően milyen cégek alkotják a Bürklin vásárlói bázisát?
Alfred Lipp – A Bürklin fókuszpiacai az ipari automatizálás, a robotika és a folyamattechnológia. Termékkínálatunk (1,5 millió termék) jelentős része – 600 000 cikkszám – könnyen elérhető, és a piacok hangsúlyos, versenyképes szereplője. Választékunk folyamatosan bővül, új informatikai rendszert vezettünk be, webáruházunkat újraindítottuk, ezáltal megfelelően tudjuk bemutatni a választékunkat. Komoly figyelmet fordítunk az eBeszerzés fejlesztésére, amely ügyfeleink számára egyre fontosabbá válik. Továbbra is nagyon jelentős az MRO (karbantartás, javítás és üzemeltetés) szektor, de ma már a Bürklin nem csak a kis mennyiségek minőségi szállítója, hanem nagy sorozatú gyártásokat is képes támogatni. Ezen a piacon a legjelentősebb a növekedésünk.
ME – Miben jelölné meg a cég erősségeit?

 

buerklin pan03


Alfred Lipp – A hosszú távú jelenlétünk az iparban, a széles és koncentrált termékportfólió, a magas szintű készlet, a legkorszerűbb logisztika, az e-beszerzési megoldások teljessége, a kiváló ügyfélszolgálat, és ami a legfontosabb: az üzleti vállalkozások működésének megkönnyítése.
ME – Mi a titka annak, hogy még mindig családi vállalkozásként működnek?
Alfred Lipp – A családi cég, családias hangulat hatalmas többletet jelent. Németországban ma is még nagyon sok családi vállalkozás működik sikeresen. Mi most járunk a második generációnál, a jelenlegi vezérigazgatónk az alapító fia. A következő generáció szintén belépett a cégbe, és a törekvés ugyanaz: a vállalat bővítése és a folyamatos fejlődés, hogy értékes támogatást nyújthassunk továbbra is ügyfeleink számára.
ME – Mely országokban vannak értékesítőik, alkalmazástechnikai szakembereik?
Alfred Lipp – A kontinentális Európa legtöbb országában, az Egyesült Királyságban, Írországban, Dél-Amerikában és Kelet-Európában rendelkezünk értékesítőkkel. Jelenleg a külső értékesítési hálózatot bővítjük Európa keleti országaiban.
ME – Mi az, ami leginkább meghatározza a Bürklin cég ügymeneteit?
Alfred Lipp – Azt említeném, hogy a hasonló méretű vállalkozásoknál továbbra sem bonyolultak az üzleti folyamatok, kevesebb szinten folyik a kommunikáció. Az igazi kihívás, ami az egyik legnagyobb előnyünk is a partnereink szempontjából a bürokrácia és a bonyolult folyamatok minimalizálása.
ME – Köszönjük a beszélgetést és további sikereket kívánunk.

 

Szerző: Harmath Csaba

 

Bürklin GmbH & Co. KG
Grünwalder Weg 30
D-82041 Oberhaching
www.buerklin.com

Service Hotline: +49 89 55875-230
(Munkanapokon: 8:00–19:00)