Infineon – Fuji Electric megállapodás a hibridjármű-elektronika egységesítéséért
Megjelent: 2012. augusztus 08.
A hibrid és a teljesen elektromos járművek terjedésének is elkerülhetetlen velejárója lesz az a folyamat, amely a robbanómotoros járműveknél is végbement: a különböző gyártók egységes specifikáció szerint gyártanak csereszabatos részegységeket.
Ez a szándék nyilvánul meg az Infineon Technologies és a Fuji Electric cégeknek a nürnbergi PCIM teljesítményelektronikai vásár keretében bejelentett megállapodásában is, amely a két cég hibrid és elektromos járművek (Hybrid and Electric Vehicles – HEV) céljára gyártott teljesítményelektronikai moduljainak méreteit, csatlakozókiosztását, elektromos és termikus specifikációját egységesíti. Az eredetileg Infineon fejlesztésű, HybridPACK 2 márkanevű, FS800R07A2E3 jelű modult 650 V, 800 A maximális terhelhetőség jellemzi. A két független gyártó specifikációs megállapodása biztonságot nyújt a járműgyártóknak és a szervizeknek a megbízható alkatrész szállításra és szervizanyag-utánpótlásra. A közvetlen folyadék hűtésű modul az elektromos járműipar jelenleg legkisebb ilyen részegysége. A versenytárs teljesítményelektronikai modulok nagyjából két cipődoboznyi helyet foglalnak el és 30 kg tömegűek, ezzel szemben a HybridPACK 2 nagyjából harmadakkora térfogattal és csupán 20 kg tömeggel szolgál ki akár 80 kW hasznos kimenőteljesítményt is. A nagy felület érdekében a „tüskés” kialakítású réz alaplemez és a kerámiahordozó 150 °C környezeti hőmérsékletet enged meg 75 °C hűtőfolyadék-hő- mérsékletnél, amely jelentősen nagyobb megbízhatóságot ígér a versenytársak termékeinél. Az Infineon HybridPACK- specifikáció szerinti termékét már tömeggyártásban állítja elő, a Fuji Electric ezt 2013-ra tervezi.