A müncheni Electronica-vásáron mutatta be az Infineon azt a motorvezérlésére optimalizált, integrált eszközét, amely az autókban rohamosan növekvő számban megjelenő DC-motorok intelligens vezérlésére kínál megoldást.
A feladatfüggően „súlyozott” perifériakészletű mikrovezérlőkhöz már kezdünk hozzászokni; ez az első ebben a kategóriában, amely a kefe nélküli motorok (BLDC) vezérléséhez szükséges kapumeghajtó áramköröket is tartalmazza a szokásos alkotóelemek (ARM Cortex-M3 processzormag, kikapcsoláskor nem törlődő tároló, analóg- és kevert jelű perifériák és kommunikációs interfészek) társaságában. Az Embedded Power-termékcsalád első tagjai a TLE987x-sorozathoz tartoznak, amelyeket háromfázisú, a TLE986x-sorozatot pedig kétfázisú BLDC-motorok vezérlésére tettek alkalmassá. Amit korábban többcsipes konstrukcióval (MCU, hídmeghajtó és LIN-kommunikációs vezérlő) lehetett megvalósítani, ahhoz most egyetlen, 7×7 mm-es tokozatban elérhető egység elegendő. Ráadásul a felhasznált 32 bites processzormag is jelentősen több lehetőséget kínál a korábban hasonló célra használt 16 bites vezérlőknél. Egy tipikus alkalmazást korábban 150 alkatrészből lehetett felépíteni, ez az új csippel 30-ra csökken, amelyhez mindössze 3 cm2 NyÁK-terület is elegendő. Ez a kis elektronikai modul már közvetlenül a vezérelt motorral egyesített mechanikai konstrukcióba is beépíthető. Az új ARM-magos MCU perifériakészlete is alkalmazásspecifikus: a MOS-kapumeghajtókon kívül áramérzékelőt, 10 bites AD-konvertert, jelrögzítő és összehasonlító célhardvert, PWM-modulátort és 16 bites időzítőket, LIN-kontrollert és általános célú digitális I/O-kat tartalmaz.