Az érintésmentesen leolvasható RFID-eszközök ma már hétköznapiaknak mondhatók a személyek és nagy értékű tárgyak, számosállatok és más értékek követésében, azonosításában.
Az elmúlt évek jellegzetes víziója volt az olyan hipermarket, ahol minden egyes árucikket RFID-tag jelöl, és a vásárlónak nem is kell a bevásárlókosarát kiüríteni a pénztárnál, elég egy leolvasókapun átvinni és máris kapja a számlát. Ez már a mai eszközökkel is megvalósítható – kizárólag gazdasági kérdés. Ezért érdekes az EETimes cikke, amely az ABI Research piackutató cég tanulmányát közli az RFID-piac közeljövőjéről. Az elemző 2010 végéig 4,6 milliárd USD éves forgalmat vár az RFID-hardver, -szoftver és a kapcsolódó szolgáltatás piacán (az automotív alkalmazások nélkül. Ez az autó indításgátlókkal együtt 5,5 milliárd USD). 2011-re a várható forgalmi adatok 16%-os növekedését vetítik előre. Ezen belül – becslésük szerint – a szoftver növekedési üteme lesz kiugróan magas, messze meghaladva a szolgáltatások, a transzponderek és leolvasók piacának növekedését. Az automotív piaccal egyesítve a 2011-es forgalmat 6,2 milliárd USD-re taksálják, amely összességében 13%-os növekedést jelent. Az alkalmazási részterületeket elemezve a legnagyobb növekedést a 2010-2011-es évben – és utána is – a ruházati cikkek teljes, tételes árukövetésének elterjedése jelenti majd. Ennek a legnagyobb lökést a ValMart kiskereskedelmi óriáscég szándéknyilatkozata adta, mely szerint a ruházati tömegcikkeket kivétel nélkül RFID-taggel ellátva rendelik majd. A tanulmány érdekes megállapítása, hogy a „harmadik világ” talán még a fokozottabban iparosodott országoknál is könnyebben fogadja majd el az új technológiát.