A kormányok és a nemzetközi szervezetek világszerte intézkedések sorát terjesztik elő, amellyel az autógyártókat olyan fejlesztésekre kényszerítik, amely 4-5 éven belül a gépkocsik hatásfokának növelésére és károsanyag-kibocsátásuk csökkentésére vezet. Ennek egyik fontos módszere, hogy a motor égésterébe semmivel se kerüljön több üzemanyag, mint amennyi hasznosul is. Ez a cél – ha teljesen el nem is érhető – csak akkor közelíthető meg kielégítő mértékben, ha az égéstérbe jutó üzemanyagot nagy pontossággal, a motor működési feltételeihez optimalizált adagokban fecskendezik be.
A Freescale Semiconductor nemrég bejelentett MC33816 programozható vezérlőjét is e cél elérése érdekében fejlesztették ki. Az eszköz feladata a közvetlen befecskendezésű (benzines és diesel) motorok elektromágneses tekerccsel működtetett adagolókamráinak optimális vezérlése, de a gyártó szerint kettős működtetésű tengelykapcsolókban és gyártásautomatizálási rendszerekben is eredményesen alkalmazható. A programozható vezérlő μCore-processzormagokból álló négymagos MCU, amely négy független taszkot képes futtatni a fő rendszervezérlő kontrollertől függetlenül. Az eredmény a feldolgozási teljesítménynek – a hagyományos architektúrához képest – nagyjából 16-szoros növekedése, amely az üzemanyag túladagolásának csökkentésével jelentős mértékben, kedvezően befolyásolja a motor hatásfokát és károsanyag-emisszióját. Az adott funkcióhoz optimalizált felépítéssel csökken a felhasznált alkatrészek mennyisége és összesített ára, a programozhatóságból eredő flexibilitás miatt pedig sokféle motor üzemanyagadagolás-vezérlésére használható az eszköz.