Skip to main content

EM Coach Media

Megjelent: 2023. március 22.

Elektromont lidAz utasok szórakoztatása a buszokon megszűnt luxusnak lenni, mindenki számára könnyen elérhető alapvető utasigénnyé vált. A szórakoztatórendszerek megjelenésével a távolsági buszos utazás élvezetesebbé vált. Az EM Coach Media eszköz- és szolgáltatáscsomag egyaránt célul tűzi ki a közösségi közlekedés üzemeltetőinek széles körű ellátását, valamint az utazóközönség felmerülő igényeinek kiszolgálását.

 

Néhány évvel ezelőtt a tömegközlekedési járművek szórakoztatórendszerei főként zenei rendszerekből és közös tévéképernyőkből álltak. A szórakozás ezen formái nem személyesek voltak, és a busz személyzete irányította őket anélkül, hogy az utasoknak bármiféle választási lehetőségük vagy beleszólásuk lett volna az általuk kínált tartalomba. Bár talán jobb volt, mint a szórakozás hiánya, de egyáltalán nem elégítette ki az utasok igényeit, ezért sokan nem találták olyan izgalmasnak, mint amilyennek lehetett volna.
A kommunikációs eszközök széles körű fejlődésével, illetve a mobil számítástechnikai és kommunikációs eszközök számának drasztikus növekedésével folyamatosan növekszik annak az igénye is, hogy azokon a közösségi helyeken, ahol hosszabb időt töltünk, módunk legyen ezeket az eszközöket rendeltetésszerűen és teljeskörűen használni. Ez az igény nem köthető helyhez. A mobil kommunikáció fejlődésével alapvető szolgáltatás kell, hogy legyen a közösségi közlekedés mozgásban lévő terein is. Ez korántsem helyi vagy nemzeti sajátosság, mert ez az igény a világ egyre több részén kezd megjelenni, illetve már jelen is van.
A technológiai fejlődés jobb buszos szórakoztatórendszerek kiépítéséhez vezetett, amelyek a régebbi rendszereket egyre inkább felváltják. Napjainkban az egyéni szórakoztatórendszerek lehetőséget kínálnak minden utasnak arra, hogy kiválaszthassa, mi az, amit szívesebben hallgatna, nézne. A felhasználók nem egy meglévő, kialakult tartalomhoz szeretnének alkalmazkodni, hanem minőségi szórakozást és az adott utazás körülményeinek megfelelő személyre szabott ajánlatot szeretnének.
Az utasok szórakoztatása mellett a buszos szórakoztatórendszerek használhatók hirdetések megjelenítésére is ügyfelek számára. Az autóbusz-üzemeltetők szinkronizálhatják a hirdetéseket a GPS-rendszerekkel, hogy helyfüggő hirdetéseket jeleníthessenek meg, például egy adott útvonalon lévő vállalkozásokról. A hirdetések plusz bevételi forrást kínálhatnak az autóbusz-üzemeltetőknek, amelyek kiegészítik a fő tevékenységet, és növelik a cégek jövedelmezőségét. A meghatározott útvonal követése lehetőséget nyújt helyi, már korábban rögzített idegenvezetésre, mint egy további hasznos információ átadására is.
Ez az igény és szükséglet inspirálta az Elektromont Kft. fejlesztőit az EM Coach Media megalkotásában és gyártásában. A fejlesztés sikerét a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program pályázata garantálta.

 

Az EM Coach Media által nyújtott szórakoztatási lehetőségek a tömegközlekedési járműveken:

  • Nagy sávszélességű, szabad felhasználású Wi-Fi,
  • zene és videó – rögzített tartalmakból történő lejátszása,
  • hangoskönyvek,
  • kötött tartalmú, tájékoztató-, biztonsági vagy reklámanyagok,
  • idegenvezetés az adott területeken,
  • személyes képernyők minden utas számára – igény szerint kiépíthető,
  • a „saját eszközön nézni, hallgatni” lehetősége*,
  • ülésenként USB-töltési lehetőség.

* A modern technológia mai korszakában szinte mindenkinél kéznél van legalább egy, az internethez való csatlakozást lehetővé tevő eszköz, legyen szó okostelefonról, táblagépről vagy számítógépről. Az utasok saját okoseszközeiken keresztül csatlakozhatnak a fedélzeti szórakoztatórendszerhez a busz Wi-Fi hálózatán keresztül.

 

Az EM Coach Media további lehetőségei

  1.  A kommunikációs csatorna, amelyen keresztül szélessávú internetet élvezhet az utazóközönség, ugyanúgy alkalmas arra, hogy folyamatos adatot szolgáltasson a járművet üzemeltetők részére a jármű műszaki és egyéb állapotáról és helyzetéről.
  2. A helymeghatározó rendszer, ami adatot szolgáltat egy automatizált idegenvezetési funkcióhoz, ugyanúgy rendelkezésére áll a flottakövetési feladatok ellátásához.
  3. Ugyanazok a vezeték nélküli kommunikációs megoldások segítik elő a kötött vagy szabadon választott tartalmak elérését, mint például az egyes vezérlési feladatok ellátását.

A rendszerkoncepció figyelembe veszi azt is, hogy amennyiben a különböző feladatok ellátásához különböző diszkrét célrendszereket telepítenek a járművekbe, úgy azok kezelése elvonhatja a járművezető figyelmét, ami (különösen a nem kötöttpályás tömegközlekedési eszközök, pl. buszok esetén) biztonsági kockázattal járhat. A magasan integrált, illetve sok esetben automatizált funkciók megkönnyítik, sőt többnyire feleslegessé teszik a kezelő beavatkozását. Amennyiben mégis szükséges valamilyen helyi üzemeltetés, vagy eszközkezelés, az jelentős mértékben távirányítható, és az irányító személy szabadon mozoghat a járművön, vagy akár lehet a járművön kívül is.

 

EM Coach Media szórakoztatórendszer működése/funkcionális leírása

 EM Coach Media blokkdiagram

1. ábra Az EM Coach Media blokkdiagramja

 

Az EM Coach Media médiakiszolgáló

 EM Coach Media

 

A távirányító funkcióinak áttekintése

 EM Coach Media távirányító

 

A működés kezdete

Zenei és audiofunkciók – a készüléket általában azonnali használatra kész állapotban szállítja az Elektromont. A tartalomban jogilag megszerzett filmek és zenék találhatók. Ez lehetővé teszi a szerver tartalmának azonnali lejátszását az autóbusz kijelzőjén és az audiorendszerén keresztül.
A felhasználó igényei szerinti egyedi beállításokat már a gyártás során elvégzik.
A gyújtás bekapcsolása után a készülék automatikusan elindul és kb. egy perc után készen áll a használatra, ami a távirányító piros villogó bekapcsológombján látható.
A fedélzeti szórakoztatás jelentős változást jelenthet. A tömegközlekedési szolgáltatásokat üzemeltető cégek sokat nyerhetnek, ha buszos szórakoztatórendszerekbe fektetnek be. A rendszerek javítják az ügyfélszolgálatot, növelik a profitot, extra bevételi forrást biztosítanak a hirdetésekből. A hosszabb távon utazók is profitálnak a szórakoztatórendszerekből, egyrészt mert szórakoztatják őket, és utazási idejüket optimálisan használhatják fel egyéb tevékenységekre, például online vásárlásra, valamint kulcsfontosságú információkhoz juthatnak hirdetéseken és közleményeken keresztül.
A pályázat időszaka: 2018.01.15. – 2020.02.13.

 

ElektroMont Kft.
Budapest – 1116 Budapest, Sztregova u. 1.
Pásztó – 3060 Pásztó, Fő u. 149.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.elektromont.hu

 

#159ca3