Skip to main content
Témakör:

Bourns: kombinált nyomaték- és szögelfordulás-szenzor szervokormányokhoz

Megjelent: 2011. június 24.

A Bourns olyan „kettő az egyben szenzort” hozott forgalomba, amely a járművek elektromos rásegítésű szervokormányai számára szükséges nyomatékjelen kívül szögelfordulás-jelet is előállít. Ezáltal a hagyományos megoldásokhoz képest helyet, költséget és szerelési időt takarít meg.

 

A nyomatékmérő a cég Hall-effektuson alapuló (tehát nem a feltekert, órarugószerű rugalmas érzékelőelem mechanikai feszültségének mérésével működő) nyomatékmérési technológiáját használja a szervoelektronika vezérlésére azzal, hogy folyamatos információt ad a kormánymű által közvetített és a járművezető izomerejét terhelő nyomatékról. A kormánykerék elfordításí irányát, szögét és szögsebességét a jármű elektronikus menetstabilitást javító rendszere, „a kanyarba bevilágító”, elforduló fényszórók, a navigáció és az automatikus parkolórendszer vezérlői használhatják fel bemenő információként. A cég a kombinált szenzort több változatban állítja elő. Ezek között egyszeres vagy megkettőzött nyomatékmérő-csatornával ellátott típusok szerepelnek – az utóbbira a megbízhatóságot növelő redundancia miatt lehet szükség. A szögelfordulás-szenzort pedig inkrementális és abszolút szögpozíció előállítására alkalmas változatokban tartalmazhatja az eszköz. A kimenet PAS4- és PSI5-protokoll szerinti digitális, valamint analóg PWM-formátumban állítja elő a nyomatékjelet, és CAN-buszra is csatlakoztatható. Az üzemi hőmérséklet: -40…+140 °C az automotív alkalmazás szélsőséges követelményeihez; a specifikáció pedig a világ két legnagyobb kormányszervo gyártójának követelményeihez igazodik.

www.bourns.com