Témakör:
Az alkatrész-disztribúció továbbfejlesztése
Megjelent: 2021. március 01.
Az egymást követő válságok okozta bizonytalanság, az alkatrészpiac átalakulása, az igények nagy fokú változásai, az elektronika általános előretörése és az ebből fakadó allokáció egy sor olyan helyzetet teremt a piaci szereplők számára, hogy megoldást a gyorsabb reagálás és a legkedvezőbb beszerzési feltételek elérésére csak – az alkatrészgyártók és a végfelhasználók közötti út lerövidítésével – a közvetlen beszerzés ad.
Az elektronikai alkatrész-disztribúció szerepe néhány esetben leértékelődni látszik.
Természetesen a magasfokú hozzáadott érték, mint a logisztikai szolgáltatások kívánt szinten tartása, vagy a széles, raktárról kiszolgálható alkatrészválaszték továbbra is létjogosultságot ad a cégeknek, de nem feledkezhetünk el a gigavállalatok (pl. Amazon) térhódításáról sem, hiszen az ilyen cégek logisztikai szolgáltatásaikkal az elektronikai gyártói szegmens „box-moving” jellegű igényeire kiváló megoldást tudnak nyújtani. Ha egy szakmai alapon működő (elektronikai) alkatrész-disztribútor hosszú távon fenn akar maradni, akkor nem elegendő hagyományos disztribúciós feladatokat ellátnia, valamilyen „különleges” képességre is szert kell tennie.
Az Endrich Bauelemente Vertriebs GmbH már előre gondoskodni igyekszik a jövőről. A cég történetének újabb mérföldkövéhez érkezett 2018-ban, mert ekkor nyitotta meg az új központi logisztikai központját a székhelyén, a Baden-Würtenberg tartományban fekvő Nagold városában. A zöldmezős beruházásként a nagoldi INGPark ipari parkban hat hónap alatt felépült komplexum átvette a cég addigi három raktárának funkcióját, és központilag szolgálja a cégcsoport tagjainak – az Endrich GmbH, az Eurolighting GmbH és a Novitronic GmbH – logisztikai igényeit.
A 10 000 m2-es ingatlanon fekvő épületben a több mint 4500 m2-es raktártér, továbbá az itt helyet kapott automatizált alkatrészmozgató és -tároló rendszer, valamint a közel 700 m2-es irodakomplexum a cég dinamikus fejlődését hivatott segíteni az elkövetkező években. Komponens-logisztikai oldalról tehát biztosított a fennmaradás és a továbbfejlődés lehetősége is, hiszen a cég XXI. századi logisztikai megoldásokkal képes kiszolgálni a vásárlók igényeit.
Az idén 45 éves múltra visszatekintő beszállítói kapcsolatrendszer eredményeképp kialakult alkatrészkínálat azonban önmagában már nem feltétlenül elegendő a fenntartható növekedéshez, ezért új utakat keres a vezetés. Az egyik lehetséges út az egyes területeket integráló koncepció és az ennek mentén történő rendszerszintű értékesítés felállítása. A hagyományosan erős szenzorikai háttér – kiegészítve a beágyazott elektronikai és a telekommunikáció területén szerzett tapasztalatokkal és a kiváló gyártói környezettel – lehetőséget ad a ma népszerű IoT területén a rendszerszintű együttműködésre. Az Endrich a pandémia egy éve alatt létrehozta saját IoT koncepcióját, sorozatgyártásig jutott az ezt támogató hardvercsaláddal, és kidolgozta a szükséges szoftveres megoldásokat is ( Endrich Cloud Database, Endrich Visualization Gateway). Pusztán alkatrészek helyett ezekből felépült rendszereket képes kínálni, átadva a partnerei számára a know-howt, miközben az alkatrész beszerzését is segíti.
Érdekesség, hogy a rendszert az Endrich budapesti szakemberei fejlesztették, és magyar kiállításokon már sikerrel is szerepeltek vele, a 2020-as Ipar Napjai Kiállítás Nagydíjas terméke lett. Az Endrich a sikeres bemutatkozást követően budapesti R&D kompetenciaközpont felállításáról döntött, amely 2021-ben meg is kezdte a működését. A következő évek hardver- és szoftverrendszer-fejlesztéseinek nagy részét Budapestről koordinálja az új R&D csapat.
Endrich Bauelemente Vertriebs GmbH
Sales Office Budapest
1191 Budapest, Corvin krt. 7-13.
Tel.: + 36 1 297 4191
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.endrich.com
még több Endrich