Skip to main content

A gyakran félreértett Shopfloor Menedzsment

Megjelent: 2017. április 10.

Jeghegy lid kepAz igazán sikeres vállalatok mára felismerték, hogy a valódi kiválóság nem érhető el csupán a folyamat kiválósága révén. A valódi kiválóság a folyamat- és a vezetői kiválóság kombinációján alapszik, ami a vezetői eszköztár és viselkedés kölcsönhatásában mutatkozik meg közvetlenül a gyártóterületen. Ez azt jelenti, hogy a siker felé vezető úton jelentős összetevő a vezetői viselkedés hosszú távú megváltoztatása a vezérigazgatótól egészen a csoportvezetőkig.

 

 

 

 

 

 

Egyre több vállalat kezd bele a Shopfloor Menedzsment bevezetésébe. A Shopfloor Menedzsmentben a vezető megfelelő képzettséggel rendelkezik annak érdekében, hogy a hagyományos menedzserből mentorrá, coach-csá váljon. Az is lényeges, hogy ehhez támogató eszközöket is használjunk, mint például info-centerek fehér táblával, a mérőszámok és a napi termelési ütemezés vizualizációja.
A Staufen AG és az Institut PTW der Technischen Universität Darmstadt közösen késztett egy felmérést, melyben a válaszadók igen nagy számban megerősítő válaszokat adtak arra a kérdésre, hogy vajon a Shopfloor Menedzsment megvetette-e már a lábát a vállalaton belül.
A részleteket tekintve árnyaltabb a kép: majdnem minden második válaszadó szerint (46 %) a vezetői teljesítmény nem fejlődött a Shopfloor Menedzsment révén, vagy ha igen, csak kis mértékben. Ezen felül a menedzserek 38%-a kritikusan vélekedett a gyártott mennyiségre és minőségi mérőszámokra gyakorolt hatás tekintetében is, amikor semmi vagy minimális fejlődést jelöltek meg válaszukban.
Ennek oka a Shopfloor Menedzsment félreértelmezésében keresendő. Sok menedzser a vezetői eszközökre fókuszál, de nem változtat a saját viselkedésmódján. Csak a vezetői viselkedés tartós átalakítása vezet a vállalati kultúra fejlődéséhez, és végül a mérőszámok javulásához. Sok vállalat akkor érti meg, hogy mit is jelent a Shopfloor Menedzsment és a lean vezetés valójában, amikor Best Practice példákkal találkozik.

A Shopfloor menedzsment táblák és rendszeres megbeszélések képezik a Shopfloor Menedzsment látható részét. De akkor lesz a Shopfloor Menedzsment sikeres, amikor eléri a láthatatlan részek tartós bevezetését.

Jeghegy

Általában az úgynevezett puha faktorok akadályozzák a Shopfloor Menedzsment hatékony alkalmazását. Minden második válaszadó úgy érzi, hogy a felsővezetéstől kapott támogatás mértéke nem elegendő, és ha problémamegoldásra kerül a sor, nem elegendő a saját szakmai kompetenciája sem. Ennek oka: a vezetőknek nem áll rendelkezésükre a Shopfloor Menedzsment alkalmazásához szükséges tudás. Szemináriumokon és tréningeken vesznek részt, de amit megtanulnak, azonnal elvesztik, amint visszatérnek a mindennapi üzletmenethez. Ez a tapasztalat igazolja, hogy a vezetők a legtöbbet abból profitálnak, ha úgy tanulnak, hogy közben egy meghatározott ideig igénybe veszik egy segítő szakértő közreműködését, aki coach-ként támogatást nyújt számára. Csak így tudják teljes mértékben megtanulni és megérteni, hogyan változik meg a viselkedésük annak érdekében, hogy hosszútávon vezető személyiség váljon belőlük.

„A lean nem azt jelenti, hogy dolgozz keményebben, hanem hogy dolgozz okosabban. Egy működő rendszer, amit meg kell tanulni. Mondhatjuk, hogy a lean specialisták rengeteg mutatószámot bevezetnek majd. Azok, akiket befolyásol, a frontvonalban lévők eldöntik, hogy melyik mutatószám milyen szerepet játszik.” – Uwe Haßler, Geschäftsführer, Dipl.-Ing. K. Dietzel GmbH

 

A teljes tanulmány igényelhető magyar nyelven ezen a linken.
A Shopfloor Menedzsment szeminárium részletei ezen a linken.
Staufen Akadémia Program megtekintése ezen a linken

 

STAUFEN.AG
Country Office Hungary
Óbuda Gate 5. em.
1023 Budapest, Árpád fejedelem útja 26-28.
Tel.: +36 1 888 0615
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.staufen.hu


Még több STAUFEN