Skip to main content

NXP: Ethernet-adóvevők járműfedélzeti alkalmazásokhoz

Megjelent: 2011. december 15.

11 12.NXPAz Ethernet kezdetben csak az irodai alkalmazásokhoz volt „elég jó”. A „nem determinisztikus jelleg” problémájának megoldásával az Ethernet elfogadott ipari kommunikációs módszerré vált. Ezek után nem meglepő a járművekben való alkalmazás ötlete sem, amelynek fő hajtóereje az a járműveknél is egyre növekvő  igény, hogy nagy sávszélességű alkalmazásokat használjanak.

Ennek ma az Ethernet a  leggazdaságosabb megoldása. Az NXP megvásárolta a Broadcom cég e célra kidolgozott BroadR-Reach PHY-réteg szabadalmának licencét, és magával a Broadcommal, a Freescale-lel és a Harmannal együtt nyílt gyártói érdekszövetséget alapítottak az Ethernet járműipari elterjesztésére. Az NXP most automotív fokozatú termékké fejleszti a BroadR-Reach-megoldást, és a létező járműkommunikációs szabványok (CAN, LIN, LVDS és FlexRay) mellett olcsó és jól ismert technológiaként vezeti be az automotív piacra. „Első fecskeként” a BMW már 2008 óta szériaautóiban használja ezt a „régi-új” technológiát. Az egyik legnagyobb hajtóerő a kameraalapú járműbiztonság, amelynek kötelezővé tételét egyes országok (pl. az USA) már fontolgatják új járművekben. Ezzel kívánják a tolatáskor és parkoláskor történő balesetek számát csökkenteni, amelyeket a vezető által be nem látható holtterek okoznak. A gépkocsi külsején elhelyezett kamerákkal a vezető a műszerfalon elhelyezett monitoron 360 fokban láthatja a környezetet. A másik sávszélesség-igényes alkalmazás a fedélzeti szórakoztató rendszer, az „infotainment”. Fontos előny továbbá az IP-alapú hálózati technológia integrálása a járművekbe.

www.nxp.com