Skip to main content

Az alkatrész-disztribúció továbbfejlesztése

Megjelent: 2021. március 01.

Endrich lid 2Az egymást követő válságok okozta bizonytalanság, az alkatrészpiac átalakulása, az igények nagy fokú változásai, az elektronika általános előretörése és az ebből fakadó allokáció egy sor olyan helyzetet teremt a piaci szereplők számára, hogy megoldást a gyorsabb reagálás és a legkedvezőbb beszerzési feltételek elérésére csak – az alkatrészgyártók és a végfelhasználók közötti út lerövidítésével – a közvetlen beszerzés ad.
Az elektronikai alkatrész-disztribúció szerepe néhány esetben leértékelődni látszik.

 

Természetesen a magasfokú hozzáadott érték, mint a logisztikai szolgáltatások kívánt szinten tartása, vagy a széles, raktárról kiszolgálható alkatrészválaszték továbbra is létjogosultságot ad a cégeknek, de nem feledkezhetünk el a gigavállalatok (pl. Amazon) térhódításáról sem, hiszen az ilyen cégek logisztikai szolgáltatásaikkal az elektronikai gyártói szegmens „box-moving” jellegű igényeire kiváló megoldást tudnak nyújtani. Ha egy szakmai alapon működő (elektronikai) alkatrész-disztribútor hosszú távon fenn akar maradni, akkor nem elegendő hagyományos disztribúciós feladatokat ellátnia, valamilyen „különleges” képességre is szert kell tennie.
Az Endrich Bauelemente Vertriebs GmbH már előre gondoskodni igyekszik a jövőről. A cég történetének újabb mérföldkövéhez érkezett 2018-ban, mert ekkor nyitotta meg az új központi logisztikai központját a székhelyén, a Baden-Würtenberg tartományban fekvő Nagold városában. A zöldmezős beruházásként a nagoldi INGPark ipari parkban hat hónap alatt felépült komplexum átvette a cég addigi három raktárának funkcióját, és központilag szolgálja a cégcsoport tagjainak – az Endrich GmbH, az Eurolighting GmbH és a Novitronic GmbH – logisztikai igényeit.

 

PICT1


A 10 000 m2-es ingatlanon fekvő épületben a több mint 4500 m2-es raktártér, továbbá az itt helyet kapott automatizált alkatrészmozgató és -tároló rendszer, valamint a közel 700 m2-es irodakomplexum a cég dinamikus fejlődését hivatott segíteni az elkövetkező években. Komponens-logisztikai oldalról tehát biztosított a fennmaradás és a továbbfejlődés lehetősége is, hiszen a cég XXI. századi logisztikai megoldásokkal képes kiszolgálni a vásárlók igényeit.
Az idén 45 éves múltra visszatekintő beszállítói kapcsolatrendszer eredményeképp kialakult alkatrészkínálat azonban önmagában már nem feltétlenül elegendő a fenntartható növekedéshez, ezért új utakat keres a vezetés. Az egyik lehetséges út az egyes területeket integráló koncepció és az ennek mentén történő rendszerszintű értékesítés felállítása. A hagyományosan erős szenzorikai háttér – kiegészítve a beágyazott elektronikai és a telekommunikáció területén szerzett tapasztalatokkal és a kiváló gyártói környezettel – lehetőséget ad a ma népszerű IoT területén a rendszerszintű együttműködésre. Az Endrich a pandémia egy éve alatt létrehozta saját IoT koncepcióját, sorozatgyártásig jutott az ezt támogató hardvercsaláddal, és kidolgozta a szükséges szoftveres megoldásokat is ( Endrich Cloud Database, Endrich Visualization Gateway). Pusztán alkatrészek helyett ezekből felépült rendszereket képes kínálni, átadva a partnerei számára a know-howt, miközben az alkatrész beszerzését is segíti.
Érdekesség, hogy a rendszert az Endrich budapesti szakemberei fejlesztették, és magyar kiállításokon már sikerrel is szerepeltek vele, a 2020-as Ipar Napjai Kiállítás Nagydíjas terméke lett. Az Endrich a sikeres bemutatkozást követően budapesti R&D kompetenciaközpont felállításáról döntött, amely 2021-ben meg is kezdte a működését. A következő évek hardver- és szoftverrendszer-fejlesztéseinek nagy részét Budapestről koordinálja az új R&D csapat.

 

Endrich Bauelemente Vertriebs GmbH
Sales Office Budapest
1191 Budapest, Corvin krt. 7-13.
Tel.: + 36 1 297 4191
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.endrich.com

 

még több Endrich