Skip to main content

A forgalmazók túlélésének kulcsa a vásárlók előtérbe helyezése és felkészítése a jövőre

Megjelent: 2020. február 10.

01 farnell lidA gazdasági ellenszelek és a geopolitikai események az egész elektronikai piac elé új kihívásokat állítottak, míg a vásárlók vásárlási szokásainak megváltozása a forgalom széles körű lelassulását eredményezte 2018 második felében. Bár olybá tűnik, hogy ez a bizonytalan időszak nem múlik el egyhamar, a vásárlók elvárásai mégis magasak.

 

 

Oly korszak ez, amelyben a személyre szabhatóság a legfontosabb szempont, a forgalmazóknak minden eddiginél jobban a középpontba kell helyezniük a vásárlói igényeket, illetve alkalmazkodniuk kell hozzájuk. Ilyen elvárások például a piacvezető termékportfólióhoz való azonnali hozzáférés; alternatív lehetőségek kidolgozása a piacra lépés felgyorsítása érdekében; a jó ár-érték arány; az online eszközökhöz és forrásokhoz való hozzáférés – mindez egy csomagban, első osztályú kézbesítési szolgáltatással és átfogó, helyi nyelven elérhető támogatással.
Valójában a „forgalmazó” szó már nem elég ahhoz, hogy a Farnell és a hozzá hasonló cégek tevékenységét leírja. Még az „üzletfejlesztési partner” sem fedi teljesen a valóságot, mert egy forgalmazónak ennél sokkal többnek kell lennie. A Farnell tisztában van vele, hogy csak úgy őrizheti meg vezető szerepét a magas szintű szolgáltatási webkatalógus szektorban, ha tudja kezelni a változást. A forgalmazók csakis alkalmazkodóképességükkel tudnak folyamatosan megfelelni a vásárlók igényeinek, és biztosítani, hogy a vásárlók felkészülten nézhessenek a jövő elé. A Farnell folyamatosan az online szolgáltatások fejlesztésére és a készleten lévő termékválaszték szélesítésére törekszik, ezzel biztosítva, hogy vásárlói teljes mértékben – és időben pontosan – azt kapják, amire szükségük van.

 

01 farnell

A Farnell új, 60 milló dolláros raktára Leeds-ben

 

Szilárd befektetés a jövőbe

Egy világklasszis forgalmazói szolgáltatás fenntartása csak világos elképzeléssel, és az üzlet alapjaiba történő folyamatos befektetéssel érhető el. A Farnell 2016-ban indult el ezen az úton – miután az Avnet felvásárolta – egy 60 millió dolláros befektetéssel épült új raktárépülettel az egyesült királyságbeli Leedsben, támogatva ezzel a logisztikai műveleteit az európai kontinensen. Az említett befektetés óta több mint negyedmillió új termék és 150 millió dollárnyi készlet hozzáadása történt meg. A múlt évben 25 százalékkal növelte raktárkészletét a Farnell, és 40 új ellátói csatornát alakított ki, hogy szélesítse a vásárlóknak nyújtott kínálatát. A Farnell globális online katalógusa már több mint 950 000 terméket tartalmaz, amelyeknek több mint fele egyesült királyságbeli és európai raktárakban található. Sokkal szélesebb választék áll a vásárlók rendelkezésére minden főbb kategórián belül, valamint továbbfejlesztett forgalmazási és támogatási szolgáltatások is elérhetők, ideértve az e-beszerzést és e-számlázást, a tárgynapi feladást és gyors szállítást, a technikai segítséget és a piacon vezető szintű ügyfélszolgálatot – a hét 5 napjának 24 órájában.

 

Segítünk, hogy partnereink sikeresek legyenek

Egy forgalmazó túlélésének és növekedésének záloga, hogy sikeresen meg tudjon felelni a vásárlók igényeinek, és ennek legjobb módja a termék piacra dobásával egyidejűleg a szükséges műszaki támogatás nyújtása. A Farnell technikai támogatást nyújt a hét 5 napjának 24 órájában, valamint ingyenes hozzáférést biztosít online forrásokhoz, adatlapokhoz, alkalmazási feljegyzésekhez, videókhoz és webináriumokhoz. A Farnell weboldalának csomópontjai, például az IoT Hub és az Embedded Hub, hozzáférést biztosítanak műszaki cikkekhez olyan témákban, mint a dolgok internete (IoT) és a mesterséges intelligencia, illetve exkluzív eszközökhöz is, ilyenek például az IoT-akkumulátorkalkulátor és az MI-konfigurátor, amelyek segítenek az érdeklődőknek leküzdeni a tervezési fázis korai szakaszának nehézségeit.
A Farnell helyi és professzionális ügyfélszolgálata elérhető online, telefonon vagy személyesen. További előnyt jelent a vásárlók számára, hogy a rendelés nincs minimális darabszámhoz kötve, továbbá szerződés szerinti árazást, illetve rugalmas árazási opciókat, valamint ütemezett és konszolidált megrendeléseket kínál. Amikor a vásárlók belevágnak a kisüzemi termelésbe, majd továbblépnek a nagyobb rendelési mennyiségek irányába, a Farnell ingyenes újrahasznosítási szolgáltatásával segít a költségek és a keletkező hulladékmennyiség csökkentésében.
És ez még nem minden. Mikor egy vásárló készen áll egy szinttel följebb lépni termékével, és segítségre van szüksége a szélesebb körben történő forgalmazáshoz, a Farnell révén hozzáférhet az Avnet széles ökoszisztémájához. Legyen szó gyártási támogatásról vagy életciklus-szolgáltatásról, a vásárlónak minden a rendelkezésére áll, bármire is van szüksége a termékfejlesztés útján haladva, ráadásul kötelezettség nélkül, és anélkül, hogy új partnerekkel kellene felvennie a kapcsolatot. A Farnell és az Avnet minden fázisban tud támogatást nyújtani, ezzel pénzt és időt takarít meg a vásárlóinak, lerövidítve a tervezéstől a gyártásig tartó út időtartamát. Ez főleg az IoT-termékeket tervező vásárlók számára fontos, hiszen gyakran 10-12 partnerre van szükség, hogy egy kapcsolt terméket a piacra juttassanak – ez jelentősen lelassítja a piaci megjelenést egy fokozottan versenyszerű és szélsebesen fejlődő környezetben.

 

02 farnell

 

Szoros kapcsolatok vezetőgyártókkal

A vásárlók sikerének támogatása arról is szól, hogy szoros kapcsolatokat tartunk fenn vezetőgyártókkal, ezáltal biztosítva a hozzáférést a legmodernebb technológiákhoz és a leginnovatívabb alkatrészekhez. A Farnell ezért dolgozik együtt a világ legnagyobb gyártói közül több mint kétezerrel, ideértve többek között a Renesas, a Raspberry Pi, a Schneider, a Molex és a Tektronix vállalatokat.
A Farnell a Raspberry Pi vezetőforgalmazója, 2019-ben világszerte 15 millió értékesítéssel, illetve a BBC micro:bit oktatásra szánt kódoló eszközének exkluzív gyártója és forgalmazója, valamint az Avnet SmartEdge Industrial IoT-átjárójának kizárólagos beszállítója. A Farnell ezenfelül a világ legszélesebb körű választékát nyújtja fejlesztőkészletek és tesztpanelek terén, és több mint 900 új termékkel jelenik meg a piacon minden egyes héten.

 

A Farnell valaha volt legjobb választéka készen áll a jövőre


Egypaneles számítógépek (SBC-k)

A Farnell készleten lévő termékválasztéka, amely a vezető SBC-gyártóktól származik – úgymint a Raspberry Pi, a micro:bit és az Arduino –, több mint egyharmaddal növekedett az elmúlt 12 hónapban.

 

Félvezetők

A Farnell a világ legnagyobb szolgáltatója a félvezetőfejlesztő eszközök és tesztkészletek terén. Jelenleg nagyjából 120 000 féle félvezető-termékcsaládja van készleten az olyan vezetőbeszállítóktól, mint a Maxim és az NXP. A Farnell nagy hangsúlyt fektet az IoT-fejlesztést támogató technológiákra, ezért a nemrégiben hozzáadott termékcsaládok között a tápvezérléssel, érzékeléssel, kapcsolódási megoldásokkal és mikrovezérlőkkel kapcsolatos termékek is megjelennek.

 

Kábelek és csatlakozók

A világ technológiai szempontból legfejlettebb alkatrészeinek megbízható forrásaként a Farnell több mint 550 000 csatlakozástechnikai terméket tudhat portfóliójában. A nemrégiben tett befektetéseik több mint egyharmaddal növelték a készleten található Molex-termékek választékát, a TE Connectivity termékeinek választékát pedig 20 százalékkal. Csatlakozástechnikai termékeik választéka, amelybe olyan márkák tartoznak, mint az Amphenol és az Alpha Wire, megfelel az ipari IoT és automatizálási alkalmazásra is.

 

Passzív alkatrészek
A Farnell tavaly 70 százalékkal növelte meg választékát az egész passzívalkatrész-ágban, ideértve a mágneses, érzékelős és antennás termékeket. Szélesebb választék áll a vásárlók rendelkezésére a Panasonic, a Vishay és a Kemet termékeiből. A Farnellt választó vásárlók igénybe vehetik a teljes tekercses termékkínálatot és az újratekercselési szolgáltatást.

 

Elektromechanikai alkatrészek
A Farnell több mint 100 000 elektromechanikus alkatrészt tart készleten, amelyeknek több mint fele támogatja az ipari IoT és automatizálási alkalmazást. 150 százalékkal nőtt a Schneider Electric termékek száma a Farnell készletében, ami jó hír a vásárlók számára, ugyanis ennek köszönhetően minden más forgalmazónál szélesebb választékban kínálja a Telemecanique termékeket.

 

Tesztelés és eszközök
A Farnell 2019-ben több mint 4 millió fontot fektetett a tesztelési és eszköztermékeibe, hogy kibővítse megbízható globális márkáinak választékát. Több mint 4000 terméket adott hozzá hatalmas portfóliójához, amelyek között oszcilloszkópok, tápegységek, jelgenerátorok, digitális multiméterek, forrasztási termékek, kéziszerszámok és 3D nyomtatók is megtalálhatók. Nemrégiben négy új beszállítót is hozzáadott kínálatához: az Ikalogic hordozható oszcilloszkópokat és logikai elemzőket, a Hioki digitális multimétereket és adatnaplózókat, a Chauvin Arnoux hőmérsékletmérési termékeket, a Schützinger pedig tesztvezetékeket és -szondákat biztosít számára.

 

03 farnell

 

Nem minden a készlet

Természetesen a vásárlók felkészítése a jövőre nem csak arról szól, hogy a Farnell portfóliója lassan az egymillió termékhez közelít, így az időben történő kézbesítésekkel támogathatja a működő tőkét, és csökkentheti a vásárlók készletezésének szükségét. Fontos még az olyan logisztikai képességek, szolgáltatások és támogatás biztosítása is, amelyek megkönnyítik a vásárlók életét.
A Farnell ezért fektet folyamatosan a vásárlói élménykínálat fejlesztésének egyedi módszereibe, mint például a gyors árajánlat-készítésbe a személyre szabott vagy készleten kívüli termékek esetében. Ne feledkezzünk meg az element14 közösségéről sem (www.element14.com), ahol több mint 650 000 mérnök, készítő és oktató talál egymásra, dolgozik együtt, és támogatja a másikat. Ezenfelül a vásárlók rendelkezésére áll a Farnell tartalmakban gazdag weboldala is, ahol az iparágban elsőként megjelenő online eszközök, mint a csatlakozók e-útmutatója vagy a forrasztóhegy-választó, egész tárházát vehetik igénybe.
Mindezeket a tényezőket egyesítve a Farnell szilárd elképzeléseket biztosít a jövőre nézve, hogy a vásárlók mindig felkészülten tekinthessenek előre.

 

Szerző: Rob Rospedzihowski – Farnell európai, közel-keleti és afrikai régiója értékesítési osztályának elnöke

 

Farnell
Ingyenesen hívható telefonszám: 06 80 016 413
Műszaki támogatás e-mailben: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
http://hu.farnell.com
www.element14.com