magyar elektronika

E-mail cím:*

Név:

{a-feliratkozással-elfogadja-az-adl-kiadó-kft-adatvédelmi-és-adatkezelési-tájékoztatóját-1}

abb ntu lta volvo autonomous bus e busz lidA szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) mutatták be a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40 utasüléssel rendelkező, önvezető autóbuszát, amelynek akkumulátorát az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltőjével töltik fel.

 

 

 

A villamos meghajtású autóbuszok fejlesztésére irányuló projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai.
A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett, 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere, amely 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az ABB töltőrendszere az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben. A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.

 

abb oppcharger heavy vehicle charger hvc

 

Az NTU, az LTA és a Volvo Buses önjáró autóbusz-technológiák fejlesztését célzó közös projektjének keretében bemutatott önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) helyezik üzembe. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy az autóbusz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel (a Szingapúrban működő tömegközlekedési társaság – A szerk. megj.) folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd. A projektben kulcsfontosságú ipari partnerként résztvevő ABB segítségével Szingapúr újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé.

 

abb ntu lta volvo autonomous bus e busz

 


Az ABB innovációs eredményei az e-mobilitás fejlesztéséért

A közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátás súlyos gondot jelent a gyorsan fejlődő nagyvárosokban. Az intelligens és fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésével foglalkozó ABB szakemberei az elsők között alkottak meg olyan rugalmas, kiváló minőségű elektromos töltőrendszereket, amelyekkel tisztább, jobb hatásfokú és költséghatékony megoldások fejleszthetők.
A világon elsőként kifejlesztett megoldások már rég beépültek az ABB vállalati kultúrájába, a cég K+F részlegei folyamatosan fejlesztik tovább az innovatív technológiákat. Az ABB egyike volt a CHAdeMO és a CCS szabványok alapítóinak, 2010-ben elsőként dobta piacra az első DC villámtöltőt, 2012-ben már kiépítette az első országos DC töltőhálózatokat, míg 2016-ban az első e-busz töltőhálózatokat Európában.
Az ABB még 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltési piacára, azóta a töltési megoldások teljes körét kínálja elektromos hajtású autókhoz, elektromos, és hibrid hajtású buszokhoz, illetve elektromos hajtóműveket szállít tengerjáró hajókhoz, és energetikai megoldásokkal segíti a vasút fejlesztését. Napjainkban közel 73 országban működő 10 500 villámtöltő tartozik kiépített bázisához. Ebben a bázisban ott találhatók a nagy teljesítményű Terra töltők is, amelyek 8 perc alatt 200 km hatótávolságnak megfelelő szintre képesek feltölteni az e-járművek akkumulátorát.

 

Forrás: az ABB sajtóközleménye