Skip to main content

Intelligens szenzortechnika Ipar 4.0 alkalmazásokhoz

Megjelent: 2018. szeptember 23.

Balluff BOS 21M ADCAP lidEgy Ipar 4.0 környezetben kulcsfontosságú az információk előállítása, szállítása és feldolgozása. Az információ alapja pedig az intelligens szenzortechnika, amely biztosítja a szükséges bemeneteket.

 

 

 

 

A BALLUFF BOS 21M ADCAP szenzor megjelenésével egy újonnan kifejlesztett optikai multifunkciós érzékelő csatlakozott a gyártó BOS 21M sorozatához. A látható vörös fénnyel működő, sokoldalúan felhasználható szenzor négy üzemmódban – háttér-elnyomású, diffúz visszaverődésű, retro-reflexiós és átmenő sugarú optikai érzékelőként – alkalmazható. Minden érzékelő funkció IO-Link kapcsolaton keresztül konfigurálható működés közben is, így távoli betanítás kezdeményezhető a vezérlőről. Ezenkívül a szenzor a tényleges működési feltételeket is detektálja, összegyűjti és feldolgozza az információkat, és sokkal több adatot szolgáltat, mint egy egyszerű IO-Link kapcsolójel. A fogott jeleket a szenzor előkészíti és előkezeli. Ez csökkenti a rendszervezérlő terhelését és a terepibusz rendszereken átfutó adatmennyiséget.

 

Balluff BOS 21M ADCAP


Az átfogó, intelligens diagnosztikai funkciók olyan fontos információkat szolgáltatnak, mint például a várható élettartam, az üzemórák száma és a funkciótartalék. A zaj növekvő mértéke, az érzékelő nem harmonikus működése, a beállítási hibák vagy más eltérések időben, megbízhatóan észlelhetők az emissziós értékek az érzékelő jelminősége szerinti ellenőrzésével. Az új intelligens érzékelő az üzembiztonság szempontjából is többet jelent. A BOS 21M ADCAP az első szenzor, amely optikailag közvetlenül ellenőrzi az emitter LED-kivezetését és az érzékelő belső hőmérséklete és tápfeszültsége segítségével meghatározza a „stressz-szintet”.

 

forrás: a Balluff sajtóközleménye