magyar elektronika

Hírlevél

Tájékozódjon legfrissebb cikkeinkről, híreinkről!

Valós email cím megadása kötelező

Invalid Input

Invalid Input

Mára odáig fejlődött (vagy inkább bonyolódott?) az autóelektronika, hogy egy közepes méretű járműbe közel 1000 aktív elektronikus alkatrészt – és ezek között kb. 80 hálózatba kapcsolt eszközt – építenek be. Ezek a számok annál nagyobbak, minél több biztonsági funkciót kívánnak a tervezők megvalósítani – köztük például a vezetéstámogató rendszereket, amelyekkel pl. a gyakori ráfutásos vagy „sávelhagyásos” balesetek számát kívánják csökkenteni.

.

A rendszerek funkcionalitásának növelését az elektronikus rendszer további bonyolódása a méret-, súly- és árnövekedés és a megbízhatóság csökkenése nélkül csak valóban optimalizált tervezéssel lehet elérni. Látható, hogy a komoly rendszertechnikai fejlesztések köre már „kinőtte” egy-egy fejlesztő és gyártó vállalat kapacitásait, ezért (különösen Németországban) több cég összefogásával indulnak projektek egy-egy jelentős, közérdekű kutatóprogram megvalósítására. Ezek egyike volt a hároméves tartamra tervezett HONEY-projekt. (Az angolul „méz” jelentésű mozaikszó magyarra a „nagymértékben optimalizált tervezési módszerek a hozam és megbízhatóság növelésére” kifejezéssel fordítható angol elnevezésből ered.) A projekt négy résztvevője, köztük az Infineon, a félvezetőgyártás német szereplői közül került ki. Céljuk az volt, hogy a tervezési módszerek optimalizálásával az elektronikai egységek méretének (és árának) növekedése nélkül váljon lehetővé az egyre fejlettebb biztonsági funkciók megvalósítása. A HONEY-projekt eredményei a következő néhány évben várhatóan jelentősen hozzájárulnak a közepes méretű járművek vezetéstámogató és biztonsági rendszereinek gyakorlatban is realizált fejlődéséhez.

www.infineon.com