magyar elektronika

E-mail cím:*

Név:

{a-feliratkozással-elfogadja-az-adl-kiadó-kft-adatvédelmi-és-adatkezelési-tájékoztatóját-1}

A műholdas navigáció a köztudatban a „GPS” betűszóval azonosul, noha a GPS csak egyike a világszerte elérhető műholdas pozíciómeghatározó rendszereknek. Számos navigációs alkalmazásban van jelentősége annak, hogy a vevő a bekapcsolás után milyen gyorsan szolgáltat érvényes pozícióadatot (TTFF – Time to First Fix). Ez annál gyorsabb, minél kedvezőbb pozícióban levő műholdakat talál a vevő azok között, amelyek az adott helyen és időben a horizont felett vannak.

.

Nyilvánvaló, hogy több műholdból könnyebb „jól választani”. Ez vezette a Fastrax cég tervezőit, hogy a GPS-műholdak mellett más pozíciómeghatározó rendszerek műholdjainak vételét is beépítse IT600 típusú új moduljába. Ezzel egyben nő a pozíciómeghatározás pontossága, és az erősen árnyékolt városi környezetben is jobb navigációs minőség érhető el. Az automotív alkalmazás egyik fontos követelménye, hogy átmeneti teljes árnyékolásnál (alagútban, fedett parkolóhelyeken stb.) is érvényes navigációs adatokhoz jusson a vezető. Ezt azzal lehet elérni, ha a műholdas vételt átmenetileg egy giroszkópos iránytűből és a gépkocsi megtett útját mérő impulzusadóból származó adatokból számított pozícióadatokkal helyettesítjük. Az IT 600 képes ezeknek a jeleknek a fogadására, sőt, a korszerűbb, háromtengelyű digitális giroszkópokkal és a futómű kanyarodásánál fellépő kerék-útkülönbségeket is figyelembe vevő CAN-buszjelekkel is képes együttműködni. Az eszköz 32 követőcsatornája a GPS (USA), Glonass (orosz), QZSS (japán), Galileo (EU) és Compass/Beidou2 (kínai) navigációs holdak jeleit „keverve” is képes feldolgozni. A modulgyártó Fastrax részére az STMicrosystems gyártja a szükséges félvezetőket.

www.fastrax.com