magyar elektronika

E-mail cím:*

Név:

{a-feliratkozással-elfogadja-az-adl-kiadó-kft-adatvédelmi-és-adatkezelési-tájékoztatóját-1}

Ha van olyan alkatrész, amit sohasem szeretnénk „működésben látni”, de mégis ragaszkodunk az állandó készenlétéhez – az a gépkocsik légzsákja. Az autóipar által elvárt folyamatos fejlesztés hatására dolgozta ki a Freescale új gyorsulásérzékelőjét, az Xtrinsic MMA65xxKW-családot, amelynek tagjai intelligens érzékelőtechnikájukkal a frontális és oldalsó ütközések esetén megbízhatóan indítják a megfelelő légzsákok működését, és ezen túl könnyen és hatékonyan integrálható a járművek életvédelmi rendszerébe.

.

Az új család a versenytársaknál nagyobb felbontást és szélesebb dinamikai tartományt ígérő, nagy oldalarányú mikro-elektromechanikai rendszer (High Aspect Ratio Micro-Electro Mechanical System – HARMEMS) technológián alapul. Robusztus kommunikációs rendszere is hozzájárul a nagyobb megbízhatósághoz az ütközés néha kiszámíthatatlanul bonyolult körülményei között. Az USA autópálya-biztonsági felügyelete úgy értékeli, hogy 1987 és 2008 között a légzsákok majdnem 26 ezer ember életét mentették meg. A légzsák-technológia tehát sikeres, ám a járműgyártók megbízhatóbb és olcsóbb eszközöket igényelnek. Az új rendszer nagyobb felbontása révén a biztonsági rendszerbe integrálás kevesebb programozási munkába kerül. A jármű elektronikai egységében elhelyezett MMA65xxKW érzékelők együttműködhetnek a várható ütközéseknek megfelelő oldalakon telepített MMA5xxxKW szatellitszenzorokkal. Az új család a 105g-ig terjedő gyorsulástartományában, 12 bites adatkimenetével minden g gyorsuláshoz 18,2 LSB-nyi felbontást rendel, amely a nagyobb dinamikát igénylő kisebb járművekbe építésnél is programozás nélküli integrációt tesz lehetővé.

www.freescale.com/towersensorpakauto