magyar elektronika

E-mail cím:*

Név:

AltaAz Alta Devices (Sunnyvale, CA, USA) kifejlesztette a Gen4 – negyedik generációs napelemes technológiáját, ahol az elemek mérete lényegesen kisebb, mint a korábbi (Gen3) technológiánál, ugyanakkor a fejlesztés 160%-os teljesítmény-súly arányú növekedést eredményezett.

 

A könnyű, rugalmas napelemek egyetlen p-n átmenetű gallium-arzenid (GaAs) technológiának köszönhetően jelentős előrelépést jelentenek a pilóta nélküli légi járművek, a napkollektoros autók és egyéb villamos járművek esetében. Az Alta a teljes termelését átállította a Gen4-re, olyan cellák felhasználásával, amelyek az előző generációnál sokkal vékonyabbak. Ez azt jelenti, hogy a mátrix szint 240 g/m2-ről 170 g/m2-re lecsökken, beleértve a cellakapcsolatokat, szalagokat és védődiódákat. A csökkentett sejtvastagság simább, könnyebben alkalmazható és aerodinamikai feltételeknek jobban megfelelő felületet eredményez, ha napelemes vagy pilóta nélküli légi járművekbe építik.

 

Alta

 

Az Alta napenergia-technológiája a repülőgép vagy a jármű felületébe integrálódik anélkül, hogy felborítaná az aerodinamikát. Ha az Alta Gen4 technológiája elérhető lett volna a Solar Impulse 2 (napenergiával hajtott, nagy hatótávolságú kísérletirepülőgép-projekt) megalkotásakor, akkor 100 kg súlymegtakarítást is elérhettek volna a felhasznált kristályos szilíciummal szemben. Ráadásul a technológia akár 15%-kal több napenergiát tud hasznosítani. Ha az önvezető járművekre gondolunk akkor a teljesítmény-súly arány kritikus, mivel minden egyes érzékelő, processzor vagy kommunikációs eszköz, amely növeli a rendszer kapacitását, egyidejűleg növeli a teljesítményigényt.

 

www.semiconductor-today.com