Skip to main content

Electrosub: az aktuális helyzet

Megjelent: 2017. május 17.

electrosub logoMég fél év van az Electrosub Elektronikai és Elektrotechnikai Konferencia és Kiállítás nyitásáig, de a szervezőbizottság már most szép eredményekről számolhat be. Az eddigi mérleg 7 támogató, 20 szponzor, 40 előadás, 50 kiállító, de ez messze nem a végső szó; a rendezvényhez valamilyen formában kapcsolódó cégek száma folyamatosan emelkedik. A rendezvényről Lambert Miklóst, a MELT (Magyarországi Elektronikai Társaság) és az Electrosub szervezőbizottság elnökét kérdezzük.

 

Magyar Elektronika: Hogyan ítéli meg a kezdeményezés fogadtatását és hogy áll az előkészítés?
Lambert Mikós: Most érkeztünk az előkészületek egyik legaktívabb szakaszához. Komoly erőfeszítéseket teszünk kiállítók és szponzorok toborzására. Folyamatos érdeklődést tapasztalunk, számos cég éppen most dönt a csatlakozásról, de már az eddigi eredmények is mutatják, hogy a kezdeményezésnek van létjogosultsága. Van igény és fogadókészség arra, hogy az ágazat, ami a GDP 6 %-át adja – és ezzel a járműipar és a mezőgazdaság mutatószámaival vetekszik – végre megmutassa magát és megteremtse saját üzleti és szakmai fórumát. Magyarország ebben az iparágban a régió piacvezetője, de ha nem vagyunk résen, könnyen elveszthetjük ezt az előnyt, ami közvetve vagy közvetlenül minden piaci szereplőre visszahat. Még a nagyok sem kivételek. A szakmának össze kell fognia: nemcsak a mindennapi üzleti tevékenység fontos, de erősíteni kell az iparág jó irányba mutató lobbitevékenységét is, ami egy ilyen fórum keretében könnyebb, mint egyéb csatornákon. Az a szakma, ami nem hallat magáról, arra nem is figyelnek. Ezt sok érintett cég – köztük számos nagy világcég is – megértette.

ME: Kik segítik a szervezőbizottság munkáját?
LM: Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült szinte minden szakmai szervezetet gyakorlatilag első szóra a kezdeményezés mellé állítani, akik saját csatornáikon keresztül és a saját lehetőségeik szerint segítik a munkát. A szakmai tömörülések bevonásán túl büszkék vagyunk arra, hogy valamennyi érintett kormányzati szerv is az Electrosub mögé állt, nemcsak a nevével, de aktív közreműködéssel is. Megtiszteltetés, hogy Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter fővédnökséget vállalt a rendezvény felett és egyben a nyitóelőadás megtartására is ígéretet tett. A Magyar Nemzeti Kereskedőház kisvállalkozásoknak szervez közös standot és önmaga is kiállít, egyben előadást is tart. Hasonlóan aktív szereplésre számítunk a HIPA (Hungarian Investment Promotion Agency – Nemzeti Befektetési Ügynökség – A szerk. megj.) részéről is, amely szintén jelen lesz és az előadásokhoz is csatlakozik. Az innováció az esemény kiemelt témája, és ezzel összefüggésben szándékunkban áll védnöknek felkérni Dr. Pálinkás Józsefet, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökét.

ME: Hol tart a konferencia szervezése?
LM: Most dolgozunk az előzetes konferenciaprogram összeállításán. Végleges programot előreláthatóan júniusban tudunk hirdetni. Már most élénk érdeklődést tapasztalunk, noha a részvétel díjköteles – ebben nyilván a kedvezően megállapított részvételi díjak szerepe sem elhanyagolható. A program rendkívül színesnek és színvonalasnak ígérkezik. Még nem volt Magyarországon olyan konferencia, amelyhez ennyi jelentős cég csatlakozott. Ezáltal ez egy nem mindennapi lehetőség és szakmai program lesz az érdeklődő szakemberek számára. Arra törekszünk, hogy a gyakorlatban is jól hasznosítható műszaki, szakmai, gazdasági és üzleti információkat továbbítsunk a négy témacsoport köré szervezett előadásokkal:

  • Gazdaság, szakmapolitika, HR, oktatás

  • Kutatás, fejlesztés

  • Konstrukció, tervezés

  • Technológia

Figyelemre méltóan sok előadást regisztráltak az első témacsoportba, ami arra utal, hogy jelenleg a cégek egyik legfőbb problémája a képzett munkaerő hiánya. A másik népszerű témakör a technológia. A nagy igény és érdeklődés miatt már most látszik, hogy szekciókra kell bontani az előadásokat. Most éppen ezen dolgozunk.

electro sub 01 04

ME: Minek tulajdonítja az eddigi eredményeket és a biztató jeleket a rendezvény sikeres megvalósítására?
LM: Sok tényező együttes hatásának, amelyekre már korábban is utaltam. Mindenképpen kiemelném azonban, hogy sikerült egy jól működő koncepciót kialakítani. Ez a konferencia és kiállítás szoros összekapcsolásában rejlik. Nem csak arról van szó, hogy a rendezvény két fő alappillére egymás mellett van és egymást erősíti, mert ez más rendezvények esetében is így van. Arra gondolok, hogy a konferenciához történő csatlakozás, az előadás lehetősége szponzorációhoz kötött. A szponzorcsomagok emellett azonban kiállítási megjelenést, kiállítási standot is tartalmaznak. Tehát a szponzorok egyben kiállítókká is válnak. Ismerve a multinacionális cégek kiállítási aktivitását, mindez enélkül a koncepció nélkül nem, vagy csak nagyon nehezen lett volna megvalósítható. Így viszont a kiállítás látogatói személyesen találkozhatnak és tárgyalhatnak e cégek képviselőivel. Ezen keresztül egyben megvalósul az Electrosub egyik fő törekvése, hogy teret és lehetőséget teremtsen a multik és a potenciális beszállítók találkozásához és párbeszédéhez.

ME: Milyen látogatószámra számít?
LM: Örülök a kérdésnek, mert a szervezőbizottság szerint is – vitathatatlanul – ez a siker kulcsa. Ezért mi is a fontosságának megfelelően kezeljük ezt a kérdést. Megjegyzem, olcsó „sikervadászat” lenne a konferencia résztvevőire alapozni a becsléseinket. Nem vitás, ez fontos szakmai csoport, amelynek tagjai „automatikusan” a kiállítást is megtekintik majd. A jó látogatottságnak azonban ez csak egy – igaz, lényeges – előfeltétele. Ezzel azonban nem elégedhetünk meg; a konferencián részt nem vevő látogatók megszólítására is önálló kampánnyal készülünk. Ennek része a „névre szóló” meghívások kiküldése, egy médiakampány, direktmarketing-akciók, a látogatói csoportokat tömörítő szervezetek, kamarák aktivizálása, a szponzori csatornák lehetőségeinek felhasználása, kiállítói meghívások stb. és egyéb – ma még nem nagyon elterjedt – megoldások, amiket meglepetésnek szánunk.

ME: Meddig fogadnak további szponzorokat és kiállítási jelentkezést?
LM: Egy debütáló rendezvénynél hiba lenne művi korlátokat felállítani. Ezért mindkét lehetőséget nyitva hagyjuk mindaddig, amíg a befogadás területi, az előadás pedig időbeli korlátokba nem ütközik. Most, amikor beszélgetünk, a kiállítási terület 60%-át már lekötötték, de a jelentkezések dinamikáját figyelve biztosak lehetünk abban, hogy mire ez a Magyar Elektronika olvasói elé kerül, a számok már mást mutatnak. Szeretnénk, ha minél többen részesei lennének ennek az eseménynek. Az üzleti érdek, a „brancshoz” tartozás prezentálása egyaránt szerepet kell, hogy játsszon minden döntéshozónál, amikor mérlegeli a csatlakozás lehetőségét. Szeretnénk, ha minél többen megértenék, hogy az egyes cégek és a „szakma”, egy valóban jelentős nemzetgazdasági ágazat érdeke együtt mutatkozik meg ebben az eseményben. A távolmaradás, a „majd megnézem, milyen lesz az első rendezvény” és ehhez hasonló óvatos hozzáállás nem a közös érdekeket szolgálja. A részvétel nagyon kedvező – gyakorlatilag mindenki számára elérhető – feltételekkel lehetséges. A számos szponzor és egyben kiállító jelenléte immár garantálja, hogy nem zsákbamacskát árulunk. Meggyőződésünk, hogy a csatlakozás költsége nem kidobott pénz, hanem megalapozott, jó döntéssel, hasznos célra fordított erőforrás. Számítunk a szakma aktivitására: az Electrosub „áramköréhez” az ágazat minden piaci szereplőjének érdemes csatlakoznia.

ME: Munkájukhoz sok sikert kívánunk és érdeklődéssel várjuk „a puding próbáját”.

 

További információ:
Electrosub Szervezőbizottság
Telefon: +36 30 321 4176
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.electrosub.hu

Még több Electrosub