Skip to main content

Motiváció a hazai autóiparban

Megjelent: 2016. november 09.

2abraAUTOMOTIVE HUNGARY 2016 kiállítás összefoglaló


A járműipar jelenlegi trendjeiről, a fejlődési irányokról, az innovációs lehetőségekről és a szakember- utánpótlás helyzetéről is komplex képet kaphattak mindazok, akik ellátogattak a Budapesti Vásárközpont területén megrendezett 4. AUTOMOTIVE HUNGARY és 25. AUTÓTECHNIKA kiállításra.

 

A kettős rendezvényen 10 ország több, mint 250 kiállítója vett részt. Az érdeklődést jelzi az esemény négy napja alatt regisztrált, közel 10 000 látogató. Az idei AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA kiállításon a magyarországi nagy autógyárak – az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki – mellett a saját területükön meghatározó vállalatok is jelen voltak. A kiállítók sorában szerepelt az AGC Glass, a Beewatec, a Bosch, a Bridgestone, a Continental, a Duvenbeck, a Fanuc, a Flextronics, a Karsai Műanyagtechnika, a Kirchhoff, a Knüppel, a KUKA Robotics, a LUK Savaria, a MOL Group, a Rába, az Otto Fuchs, a Shinwa, az SMR, a Takata, a Thyssen Krupp és a Wedco, ZF. A gyártókon és beszállítókon kívül a fejlesztés és gyártás feltételeit megteremtő eszközök gyártói – többek között a műszer- és méréstechnika területéről a Rohde & Schwarz és a H TEST, valamint a CAD-Terv Kft., a számítógépes ipari tervezés szakértője – is bemutatták termékeiket.

1abra
Megnyitójában Ganczer Gábor, a HUNGEXPO Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy az AUTOMOTIVE HUNGARY mára a régió vezető autóipari szakkiállításává vált. Rámutatott: az iparág technológiaváltás előtt áll, nemcsak a gyártási innovációk, de az elektromobilizáció is radikálisan megváltoztatja a járműipar képét. Ez hazánkat mint az autógyártásban mélyen érdekelt országot sem kerüli el.
Magyar Levente államtitkár szerint 2010 óta harmadával nőtt a magyar ipari kibocsátás, és továbbra is a legfontosabb ágazat a járműipar a maga 20 milliárd eurós exportjával.
A kiállítás első napján rendezett kerekasztal-beszélgetésen a legnagyobb hazai gyártók és beszállítók képviselői elmondták: a járműipar legnagyobb kihívása ma a regionális munkaerőhiány. Véleményük szerint járulékcsökkentéssel és az oktatásra-képzésre helyezett nagyobb hangsúllyal lehetne a hiányt enyhíteni. Kilián Csaba főtitkár (MAGE) kiemelte: Magyarországon az autóipar minden eddiginél jobban teljesített, az Audi kétmillió, az Opel több, mint 600 ezer motort gyártott itthon, a Mercedes több, mint egymilliárdos beruházása pedig újabb lökést adhat a hazai autóiparnak.

2abra

Ugyancsak a kiállítás keretében rendezte meg a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) a Járműipar 2016 konferenciát. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter emlékeztetett arra, hogy az ágazat cégei közvetlenül 144 ezer munkavállalót foglalkoztatnak, és közel 800 milliárd forint termelési értéket állítanak elő évente. Ezzel Európa gépjárműgyártásának egyik központjává váltunk. Kiemelte: a járműipar rendszerszintű átalakuláson megy keresztül az elkövetkezendő évtizedekben, amelynek legfontosabb mozgatórugója a digitalizáció, az elektromobilitás és az Ipar 4.0 által kínált megoldások lesznek. A Jedlik Terv keretében – számos további ösztönző mellett – a kormány támogatja az infrastruktúra fejlesztését, az elektromos járművek beszerzését és az önvezető járművek fejlesztését.

A szakma megítélése szerint a kiállítás legnagyobb sikerét az üzleti fórumok jelentették, amelyeken csaknem 450 megbeszélést tartottak magyar és külföldi vállalkozások képviselői, akik közül jó néhányan közvetlenül a saját területeik szakembereihez szóló rendezvényekkel is szeretnék tovább erősíteni piaci jelenlétüket a jövőben.

 

HUNGEXPO sajtóközlemény alapján

Még több HUNGEXPO