Skip to main content

Maxim Integrated: négycsatornás kamerarendszer automotív alkalmazásra

Megjelent: 2015. szeptember 14.

MaximA korszerű gépkocsikról eltűnőben vannak a tükrök. Ez nemcsak a légellenállást csökkenti, de négy kamerával gyakorlatilag megszünteti a vezető által az autó körül be nem látott „holtteret” is.

E négy kamera soros videojelfolyamot (stream) küld folyamatosan az autó fedélzeti információs hálózatába, amelyet a feldolgozás helyén „szét kell fésülni”, és a digitális feldolgozórendszer számára alkalmas formátumban „tálalni”. E célra fejlesztette ki a Maxim Integrated a MAX9286 típusjelű, gigabit/s sebességtartományú, soros adatkapcsolati áramkörét, amely multimédiás soros kapcsolatot kezel négy kamera és a feldolgozóegység között. Eközben fenntartja a szinkront a négy kamera között, és ezzel lehetővé teszi együttes megjelenítésüket az osztott képernyőn. Az autót „körbelátó” kamerarendszer kulcsfontosságú része a ma egyre gyorsabban terjedő vezetéstámogató megoldások (ADAS – Advanced Driver ASsistance) piacának. A MAX9286 a négy kamera jelét árnyékolt, csavart vezetékpáron (Shielded Twisted Pair – STP) vagy koaxiális kábelen fogadja, amelyek hossza elér­heti egyenként a 15 m-t is. A csatornákra bontott, szinkronizált digitális kamerajeleket az ipari szabvány CSI-2 interfészen keresztül lehet a videojel-feldolgozóhoz csatlakoztatni. Mivel az új áramkör négy, egycsatornás, soros dekódert és egy FPGA-t helyettesít, továbbá a kamerák szinkronizálásának szoftvermegoldását sem kell kidolgozni, az eszköz kisebb helyen elfér, kevesebbet fogyaszt, és a fejlesztő is gyorsabban gyártható állapotba tudja hozni a prototípusát.

www.maximintegrated.com