Skip to main content

Maxim Integrated: Lítium-ion akkumulátorfelügyelet hibrid gépkocsikba

Megjelent: 2014. szeptember 11.

A ma legelterjedtebb akkumulátor-technológiák között a lítiumalapúak adják a legnagyobb energiasűrűséget (tömegegységre vonatkoztatott tárolható energia [W/kg]). Ez a tulajdonsága nagyon vonzóvá teszi az elektromos- és hibridjárművek fejlesztői számára, de fokozott gondossággal kell megoldani a mobilüzemben különösen kritikus biztonsági kérdéseket: elsősorban a lítiumakkumulátor robbanékonyságát túltöltés esetén.

Ehhez precíz és megbízható akkumulátorfelügyeletre van szükség. A Nissan Motor az észak-amerikai piacra gyártja a sikeres Pathfinder SUV-jának hibrid változatát, amelyhez a Hitachi Automotive Systemstől vásárolja a Li-ion akkumulátor-rendszert. Ebben pedig a Maxim Integrated Li-ion felügyeleti céláramköreit alkalmazzák. Ez az eszköz a megbízhatóság érdekében öndiagnosztikai funkciókkal van felszerelve. A digitális interfész sorosan kapcsolt, felfűzött, „daisy chain” konfigurációban kommunikál a néhány akkumulátorcellánként egy felügyeleti IC-vel. Az áramkörök ezáltal minden cella egyidejű, szimultán mérésére alkalmasak. A soros interfész egyben könnyen kezelhetővé teszi azt a sajátosságot is, hogy a vékony, könnyű kábelezés érdekében az autóiparban nagyfeszültségű, sorosan kapcsolt akkumulátortelepeket használnak. A nagy integráltságú Maxim-IC-vel kisebb, könnyebb és nagyobb teljesítményű Li-ion akkumulátor-rendszert lehet készíteni. Ez a hibrid járművekben nagyobb távolság megtételét teszi lehetővé újratöltés nélkül, fokozott biztonságot jelentő diagnosztikával és felügyelettel, amely folyamatosan és megbízhatóan ellenőrzi a cellák minden biztonságkritikus üzemi paraméterét.

www.maxim-ic.com